hjälp med kategorier och ändra moderatorer

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
fishbox
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

hjälp med kategorier och ändra moderatorer

Inlägg av fishbox »

hej. jag bara undrar hur man gör en forum kategori. när jag går till forumet så står det att det inte finns några kategorier. man ska väl gå in på administratörs panelen och lägga till kategori? någon som kan förklara vart jag ska trycka.. jag gör något fel.. gjorde en kategori men den funka inte.. aja förklara hur man ska göra så är ni snälla :) skulle även vilja göra så att en annan medlem bli moderator. hur gör jag det? vill att den ska kunna gå in på administrations panelen och kunna ändra och kunna bannlysa medlemmar och skpara kategorier och kunna låsa trådar och allting sånt. hur gör jag det? förklara vart ska gå in :) :)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: hjälp med kategorier och ändra moderatorer

Inlägg av Peetra »

Du måste ställa in behörigheterna för kategorin, om ingen har några behörigheter för kategorin, så syns den inte.
När du ställt in behörigheter för en kategori, så är det bara att kopiera in behörigheterna från den kategorin till alla andra, som ska ha samma behörigheter.

Gör en medlem till moderator för hela forumet:

ACP --> Användare och Grupper --> Grupper --> Hantera grupper
Klicka på länken medlemmar under "För-definierade grupper" i raden Globala Moderatorer och skriv in medlemmens nick i rutan under Lägg till användare.

Om du vill ha begränsade moderationsbehörigheter ska du gå via kategoribehörigheterna och sätta medlemmen som tex Standardmoderator enskilt för varje kategori.

Peetra.

P.S. Moddisen kan behöva lite hjälp på vägen, så här finns en svensk guide åt "henom": http://phpbb3.fi/tut/viewforum.php?f=5
Skriv svar