Installera ytterligare stilar till forumet?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
M.Anton
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Installera ytterligare stilar till forumet?

Inlägg av M.Anton »

Ska försöka förstå detta nu, en gång för alla.

- Har hämtat hem en stil: http://demo.phpbb3styles.net/xandblue

- Packat upp den i en mapp som jag döpte till xandblue

- Öppnar ftp'n och klickar mig till katalogen som heter /phpbb/styles (Där återfinns t.ex. prosilver som mapp)

- Skickar över hela mappen xandblue (men bara med eng. och svenska, tar alltså bort alla andra bildöversättningar, låter allt annat vara kvar)

Har jag fattat detta rätt nu så ska just xandblue återfinnas i ACP under "ej installerade stilar" ??? eller?

Där antar jag att det kommer finnas en knapp eller nåt med texten installera stil eller liknande? Sen aktiverar jag stilen, eller?

En omöjlig fråga att svara på men vad kan gå fel :mrgreen: ??
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Installera ytterligare stilar till forumet?

Inlägg av tumba25 »

Ja, du ska installera den via ACP. Den ska finnas som inte installerad stil.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
M.Anton
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av M.Anton »

ok, men va resten rätt då.
Jag kan absolut ingenting :oops:
M.Anton
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av M.Anton »

edit:
påverkas dom andra stilarna av att jag installerar en ny, eller påverkas moddar negativt på nåt sätt?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Dom moddar som du var tvungen att ändra i temat (html, css, bilder) påverkas, då ska du lägga till just dom sakerna från modden till ditt nya tema.
OBS alla teman använder samma php filer.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

M.Anton skrev: - Packat upp den i en mapp som jag döpte till xandblue
- Öppnar ftp'n och klickar mig till katalogen som heter /phpbb/styles (Där återfinns t.ex. prosilver som mapp)
se till bara att det inte blir dubbla typ /phpbb/styles/xandblue/xandblue då hittas inte stilen i ACP, jag letade en gång i två månader efter den pga av det misstaget. :mrgreen:
M.Anton
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av M.Anton »

Kjell skrev:Dom moddar som du var tvungen att ändra i temat (html, css, bilder) påverkas, då ska du lägga till just dom sakerna från modden till ditt nya tema.
OBS alla teman använder samma php filer.
Men jag kan välja att ha ett tema "original" och ett tema moddat?
Alltså, om jag installerar ett tema måste jag då installera alla moddar i det nya temat också då? eller fungerar allt som det ska, det moddade funkar som moddat och det icke moddade funkar som det ska också då eller, fast utan moddarna?

Eller måste jag modda det "nya" temat för att det ska fungera på forumet?

Flummiga frågor men jag kan tyvärr inte och då blir det lite knepiga frågor/förklaringar :oops:

TACK så mycket för all hjälp. (Är livrädd för att det ska bli fel nämnligen)
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Ja och nej.
Om din modd inte ha någon ny template (html) fil, då ska det fungera, och Nej då några moddar gör så att forumet stannar om den saknar "output"
Oftast så fungerar det, och du har ju kvar installationsbeskrivningen för modden, då är det bara att installera den delen som berör html filerna.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Det fungerar nästan alltid att köra ett modifierat forum med ett omodifierat tema. Ibland skriver någon MOD ut saker som temat inte är förberett för och då kan det se lustigt eller trasigt ut.

Testa. Men sätt inte den nya som standard för forumet och tvinga inte den på medlemmarna innan du är säker på att den fungerar som den ska.

Jag föreslår att du reggar ett testkonto (om du inte redan har det) och testar temat med den, om adminlänken skulle råka försvinna.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
M.Anton
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av M.Anton »

TACK

Är alldeles för osäker för att testa, för många om och kanske för min kunskap, men tack ändå.
Jag trodde det var separata teman man moddade :oops: inte själva forumet, jaja, jag har lyckats sysselsätta er iaf, eller underhålla kanske :lol:
Hydraulik kan jag, men det lirar dåligt med php...............förutom kanske på maskinisten.net då :mrgreen:
Skriv svar