Användargrupper - väntande medlemmar

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Användargrupper - väntande medlemmar

Inlägg av NilleU »

En lite konstig sak jag noterat sedan vår 3.0.4 uppgradering är att medlemmar i grupper hamnar under väntande. Godkänner jag dem igen tar det inte lång tid innan de hamnar i väntande igen. Detta gäller alla medlemmar i grupperna. Detta gäller inte alla mina grupper men hälften av dem (har 6 totalt)

Är det en bugg eller har jag ett trasigt forum?
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Användargrupper - väntande medlemmar

Inlägg av tumba25 »

Jag har inte upplevt något liknande.

Hur lång tid är "inte lång tid"? Kör du något cron-skript som kan fingra med den delen av databasen? Har medlemmarna dom rättigheterna som följer med gruppmedlemskap?

Titta i tabellen phpbb_user_group och se vad som står vid user_pending för medlemmarna vid dom olika tillfällena.

Det borde inte ändras i databasen utan känns mer som någon miss vid uppdateringen.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Vissa av egetforums forum har upplevt samma problem vid uppgradering 3.0.3 --> 3.0.4. Så jag känner igen problemet, men kan tyvärr inte komma med någon orsak till varför det blev så. :|
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av NilleU »

det kan hända både omedelbart efter eller en stund efter (typ nästa inloggning)
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

tumba25 skrev:Kör du något cron-skript som kan fingra med den delen av databasen? Har medlemmarna dom rättigheterna som följer med gruppmedlemskap?

Titta i tabellen phpbb_user_group och se vad som står vid user_pending för medlemmarna vid dom olika tillfällena.
Ändras det i databasen?
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar