Besökare?

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Re: Besökare?

Inlägg av NilleU »

När vi är klara med vår uppgradering inklusive mods är tanken att börja bita i resebiten. Ortsnamnen kommer då i spel för oss på ett helt annat sätt eftersom turister ofta söker på det. För oss som jobbar med Thailandssajter är det där trafiken finns - inom turismen.

Vad som är bra eller dåligt rent SEO mässigt kan man ju egentligen bara mäta i SERP och då man har ungefär lika många konkurerande webbsidor. Man får mer trafik från områden med mer sökningar förstås. Vi kan ju inte trolla :D
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av NilleU »

Jag kan meddela att inte helt oväntat är trafiken till mitt forum ned ca 2/3 från sökmotorerna då jag nu kör orginal versionen av phpBB 3.0.4.

Bara till att installera ett SEO mod igen det ser jag det. Framför allt är det blaha ord i titelarna som skall bort; index - visa tråd - visa kategori mm. Just det att de kommer i början av titeln är ju vad som blir fel för sökmotorerna. Jag vet att trafiken går upp till normalt bara efter justeringar i titlarna.

Sedan är det marginella saker alt taggar, PR, och kanske meta description som gäller. I bästa fall kan det ge ytterligare 1/3 på mina nuvarande keywords.

Titlar, Rubriker och länkar från relevanta sajter ärn og mer nog mer än 80% av googles algorithm det skulle jag gissa.

Jag gissar också att de tittar på de olika trafikresurserna och på deras pages per visit för att avgöra om sidan är relevant för keywords eller inte. Mer sånt får vi nog räkna med. Det gäller att göra sidan till en bra sida helt enkelt :)
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

NilleU skrev:Framför allt är det blaha ord i titelarna som skall bort; index - visa tråd - visa kategori mm.
Det är inte så svårt...
Innan sidan skickas så kollar den vad det ska stå, se raden "page_header" i php filerna och där kan man ändra det.

I <roten>/viewforum.php

Kod: Markera allt

page_header($user->lang['VIEW_FORUM'] . ' - ' . $forum_data['forum_name']);
Och som du var ute efter Nille, så är det bara att ha med det här för att slippa trams informationen.

page_header($forum_data['forum_name']);
Som du ser så är det $user->lang['VIEW_FORUM'] . ' - ' . som är borttaget.
Sedan är det bara att göra samma sak i dom andra filerna du vill ändra i, exempelvis viewtopic.php

Jag själv har det så på konsult sidan.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Sen öppnar du overall_header.html och letar upp

<title>{SITENAME} &bull; <!-- IF S_IN_MCP -->{L_MCP} &bull; <!-- ELSEIF S_IN_UCP -->{L_UCP} &bull; <!-- ENDIF -->{PAGE_TITLE}</title>
Och ändrar det till

<title><!-- IF S_IN_MCP -->{L_MCP} &bull; <!-- ELSEIF S_IN_UCP -->{L_UCP} &bull; <!-- ENDIF -->{PAGE_TITLE} &bull; {SITENAME}</title>
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Man kan lägga &bull; {SITENAME} efter {PAGE_TITLE} om man har korta beskrivningar och vid långa beskrivningar så klipps den bort automatsikt.
NilleU skrev:Jag kan meddela att inte helt oväntat är trafiken till mitt forum ned ca 2/3 från sökmotorerna då jag nu kör orginal versionen av phpBB 3.0.4.
Tänkte på det här du skrev Nille, jag tror inte det var en vetenskaplig test, fick du bort alla sökbegrepp först på google och la upp nya under din testperiod? (brukar ta tid)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar