File host

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

File host

Inlägg av groggy1 »

Hejsan jag skulle behöva en europeisk filhost, typ fuskbygg, som man kan dirrektlänka sina filer till och utan en nedladdnings vänte tid. Utan captcha, eller vad det heter de där med bild och man ska verifiera sig, också. Tror ni att det finns någon sådan filhost här i europa? Eller en amerikansk, annat land går med bra, med snabb hastighet till Sverige.

Tack på förhand.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: File host

Inlägg av Peetra »

För hurudana filer? På vilka sökord har du redan googlat? Å vad i hela fridens namn behöver du den till, om den ska vara utan captcha?
groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av groggy1 »

Jadu jag har glömt hälften av alla saker jag sökt på men jag blev helt galen efter ett tag efter att inte hittat någon som funkade som jag önskade mig, de flesta har vänte tider vilket är sjukt jobbigt. Sökte väll på "filehost europe" eller "filehost *land*" eller liknande. Jag tänkte väll rar filer, enklast att få med flera filer utan att behöva ladda upp/ner många gånger.
Jag tänkte kombinera bittorrent med en webseed, halvlagligt material :o någon gråzon antar jag, då jag inte vet hur min routers portforward och så funkar riktigt samt om jag kan ha en dator på 24/7 med filen/erna. Även tänkt att levereras till en liten gruppmänniskor som jag känner mer eller mindre väl.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Hmmss.... Vete katten vad folk skulle anse om jag publicerade min lösning, då användningen ska vara lite småhyshpysh, så jag passar med min ide den här gången. Jag vill nämligen behålla min härliga hobby som översättare för phpbb-se. ;)

No hard feelings. ;)
Peetra.
groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av groggy1 »

Om din lösning är lite sådär på gränsen så känns det kanske säkrare att invänta om någon annan har ett annat förslag. Annars kanske jag har ett sätt jag kan lösa de på men jag är osäker så jag tar emot alla förslag med öppna famnar, kanske inte Peetras men ni andra :D

PS Peetra inget illa menat :D DS
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Det är inte Peetras lösning som är på gränsen, tror jag. Hon menar nog att det är din användning som är det.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Tumba läste mig rätt där. Min lösning är helt legitim, det är kominationen som är problemet sas. :wink:
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Jag är inte helt till freds med vart detta verkar leda...

EDIT: Efter dialog med Groggy så har jag beslutat att låsa upp tråden...

/marcus
Senast redigerad av Marcus den 2009-01-09 18:11, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Låste upp igen...
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av groggy1 »

Kan ju säga att man via http://drop.io/ kan få en direkt länk till sin fil. Man måste "leta" fram den. Men den filhosten möter åtminstone två av mina tre kriterier så jag är nöjd.
Skriv svar