Problem med svenska versionen
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Problem med svenska versionen
Har installerat senaste versionen (full version) av phpBB3. Och uppgraderat till svensk version. Då blev det tokigt och Å, Ä och Ö (även gemena) blev andra tecken så allt blev väldigt svårläst.
Jag sitter på mac och Firefox och gissar att problemet ligger där.
Hur som helst, upptäckte att jag manuellt kunde ändra alla tecken "rätt" med ett enkelt skrivprogram och ladda upp sida för sida.
Problemet nu är att jag troligtvis raderat något som skulle vara kvar. Det saknas text och en del svensk text har blivit ersatt med engelska. Titta gärna här på sidan: www.lisali.se/sadaqa/index.php
Hur kan jag rätta till detta?
Tack på förhand
Lisa
Re: Problem med svenska versionen
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skrivprogram = Texteditor.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Ladde ner svenska paketet på nytt och tankade sedan ner det på servern - fast med ett annat ftp-program. Då fungerade svenska versionen.