Speciella rättigheter för enskillda medlemmar.

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Lars BD
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Speciella rättigheter för enskillda medlemmar.

Inlägg av Lars BD »

Bakgrunden är att det inte är möjligt att ändra i egna trådar mer än 24 timmar men det finns FAQ trådar som ibland behöver ändras av författaren helst utan medhjälp av moderator.
Är det möjligt att ge en specifik användare modereringsmöjlighet i en enskild tråd eller motsvarande funktion så att han kan ändra sina inlägg i endast den tråden?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Speciella rättigheter för enskillda medlemmar.

Inlägg av Peetra »

Nejinte per tråd, men per kategori.

Du kan göra en användare till en minimoddis, som då kommer att ha rätt till att ändra i alla inlägg i kategorin, om du litar på användaren tillräckligt. Du får väl säga till att de får sparken, om de missbrukar sina behörigheter.

Eller så kan du ta bort 24 timmars gränsen för alla och hindra vanliga reggade att ändra alls och skapa en grupp som får ändra.
Lars BD
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Lars BD »

Det var ungefär vad jag misstänkte, minimod skulle kunna vara lösningen.
Alternativet med att inte få ändra alls var inget rimligt alternativ och förmodligen är en utökning av ändringstiden troligare.
Är det möjligt att kombinera en tidsbegränsad ändringsmöjlighet för de flesta och en mindre grupp som får ändra alla sina inlägg?
Finns möjligheten att tillåta ändring/borttagning av obesvarade inlägg oavsett hur gamla de är men för besvarade inlägg ha en tidsbegränsning?
Med obesvarade inlägg avses det sista eller i förekommande fall det enda inlägget i en tråd.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Jag tror tyvärr att svaret är nej på båda frågorna, ifall man inte mixtrar med "minimodgrejserna".
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av NilleU »

Jag funderar också i dessa banor och om jag förstått dig rätt så går det ända att skapa grupper med olika nivåer av rättigheter men som du skriver minimum är en sektion/kategori.

Dessa automatiska titlar som man kan skapa kan man göra så att dessa ger olika nivåer av rättigheter utan att man behöver lägga till dem till en grupp?

Jag har inga problem med phpbb3 ännu men hade mycket spam på v2. Tanken var att nybörjare inte kunde posta mer än 3 inlägg per dag och inga länkar eller bilder. Vad är bästa lösningen på detta?

Samtidigt har jag superusers som jag kanske vill ge nära på moderatorrättigheter men dem kan jag ju sätta manuellt, men tex kanske jag vill att dem skall få mer frihet när det gäller att posta html mm
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

NilleU skrev:Dessa automatiska titlar som man kan skapa kan man göra så att dessa ger olika nivåer av rättigheter utan att man behöver lägga till dem till en grupp?
Man kan ha en titel som automatiskt ges åt varje grupp, men inte en grupper som automatiskt ges för titel.
Tanken var att nybörjare inte kunde posta mer än 3 inlägg per dag och inga länkar eller bilder. Vad är bästa lösningen på detta?
Bästa å bästa... Vete katten vilken MOD som är bäst? Det här är inte den jag tänkt rekommendera, men jag hittar inte den som jag tänkte på. :|
http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=1346425
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av NilleU »

Fasen vad bra. tack för det. Hittar du den andra länken är jag mer än nyfiken...
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Skriv svar