Installera phphbb, Helt grön kan ingen sånt.....
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Installera phphbb, Helt grön kan ingen sånt.....
Tror att du laddat upp filerna och ställt in FTP-programmet på att hantera allt som ASCII-filer (textfiler). Då blir alla BINÄR-filer (t.ex. grafik) helt skadat, och jag kan tänka mig att sidan skulle se rätt mysko ut om man har det så...
Ladda upp allt igen, men ställ FTP-programmet på AUTO (Då känner den av vilka som filer som är ASCII och vilka som är BINÄR, baserat på en lista på med filnamnsändelser (.txt, .php, .html osv.)).
/marcus
Ladda upp allt igen, men ställ FTP-programmet på AUTO (Då känner den av vilka som filer som är ASCII och vilka som är BINÄR, baserat på en lista på med filnamnsändelser (.txt, .php, .html osv.)).
/marcus
Jag ser inget fel just nu iaf där, bara att installera forumet 
klicka på fliken installera och sen är de bara följa instuktionerna!
lycka till
klicka på fliken installera och sen är de bara följa instuktionerna!
lycka till
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Verkar som man får gratulera till en lyckad installation... "Helt grön..." Bah, det har alla varit. Men du ser, du lyckades du med. 
Lycka till med ditt forum i fortsättningen, och nu räknar vi med att du fortsätter ställa dina frågor... så att vi får lite att bita i.
/marcus
Lycka till med ditt forum i fortsättningen, och nu räknar vi med att du fortsätter ställa dina frågor... så att vi får lite att bita i.
/marcus
Nu är den klar
men har lite problem gamla system ppbb2 där kunde jag lägga nya mappar(där medlemar ska skriva) med varje text nu hittar jag inte den vilken är det?
Allmänt, Kategorier, Inlägg, Användare och grupper, Behörigheter, Stilar, Underhåll, System
Allmänt, Kategorier, Inlägg, Användare och grupper, Behörigheter, Stilar, Underhåll, System
Kategorier är det du är ute efter, men titta i alla flikar för att lära dig hitta.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Vill säga lyckas skapar ny igen i samma domän nu har jag 2st 
Vilken sidan ska jag letar efter?
Exportera och ladda ner smilies.pak
Dom finns i gratisforum går tar kopia från deras gratisforum smilies.pak & lägga ut i ftp sen ladda upp min forum???
Exportera och ladda ner smilies.pak
Dom finns i gratisforum går tar kopia från deras gratisforum smilies.pak & lägga ut i ftp sen ladda upp min forum???
Nu tycker jag det börjar vara dags att starta en ny tråd för en ny fråga...
ok!Peetra skrev:Nu tycker jag det börjar vara dags att starta en ny tråd för en ny fråga...