Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag har ett forum där endast inlägg från vissa användare ska modereras. Det kan därför gå ganska lång tid mellan gångerna det finns något att moderera. Jag glömmer därför att kolla moderationskön regelbundet.
Hur ställer jag in så att jag får ett mejl när det ligger något i moderationskön och väntar?
Jag har redan bevakning på kategorier. Då får jag ett mejl om det har kommit något nytt inlägg. Problemet är bara att det inte anses ha kommit något nytt inlägg innan det har blivit godkänt av moderatorn.
Det verkar inte finnas någon lösning på detta varken i phpBB eller i någon MOD. Jag tycker inte att det är värt att göra en egen MOD för detta. Då återstår bara att önska denna funktionalitet i en framtida version av phpBB. Hur gör man det?
Finns det något bra sätt att framföra önskemål till utvecklarna?
brukar de ta hänsyn till sådana önskemål?