Avtalet för under 13 år och att skicka formulär funkar ej!

Frågor kring översättning av phpBB 2.0.x och dess MODdar.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp, Översättningsgrupp

Armin
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Avtalet för under 13 år och att skicka formulär funkar ej!

Inlägg av Armin »

Jag kommer från sverige och har försökt att få hjälp från er men ni svarar inte.... jag har valt språket Swedish på mitt "discution board" och när jag testar att registrera mig klickar jag på "registrera" och väljer "jag accepterar avtalet och är över under 13 år" Men sedan kommer en ruta upp där det står att "Ditt konto har skapats med måste godkännas. Kolla din e-mail för mer information" Men mejlet kommer aldrig till min e-mail adress...Jag har kollat under "admin" och skrivit in vart formuläret skall skickas men inget händer och jag vet nog vad problemet är...Ni har skrivit under "registrera" .."jag accepterar avtalet och är över under 13 år" Det är fel...Det skall stå "Jag accepterar avtalet och är under 13 år" så ordet "över" skall bort...Kanske är det detta som gör att mejlet aldrig kommer fram? Testa ni att ändra språket till SWEDISH på admin sidan så får ni sedan gå in på "discution board" och testa själva på svenska...det funkar inte...hur kan ni hjälpa mig? en sak till...hur kan jag ändra texterna i avtalet? hur kommer jag in? jag är medlem på dk3.com och hur ändrar jag detta? skriv tillbaka..
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Hej Armin,

ursäkta men kan du formulera din fråga lite klarare?

Du kan ändra texterna i lang-filerna som finns i mappen language/lang_swedish.
Ordet "över" påverkar inte om mail skickas eller ej.
Det har antagligen andra orsaker! Stöder ditt webbhotell SendMail eller använder du SMTP-inställningar?

Har du verkligen laddat upp alla svenska språk-filer??

Dubbelkolla och återkom!

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Armin
Ny medlem
Ny medlem

Hej

Inlägg av Armin »

Vart ändrar jag filerna då? Jag är medlem på dk3.com och dom erbjuder forumet...vad ska jag göra? vart ändrar jag..testa att bli medlem på dk3.com och välj "discution board" ...Jag är medlem där och när jag väljer ett annat språk än svenska och sedan klickar på "register" och sedan "I agree the rules and I´m under 13 years" och fyller i allt så kommer formuläret till min e-post men när jag har svenska som språk så står det "Jag accepterar avtalet och är över under 13 år" Allt funkar i andra språk men när ja har svenska som språket för forumet (innan man logga in" så fungerar det inte...kan ni höra med tillverkarna av forumet???
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Eh, vänta lite.

Har du FTP-tillgång hos dk3.com?
Annars kan du ej ändra ngt.

Det verkar som om dk3.com erbjuder förinstallerade phpBB-forum och det betyder att du inte kan ändra ngt. Det står inte ens vilken version de kör.

Vi har inget som helst inflytande på hur de sköter sina applikationer. Du kan endast skriva till dem och be dem ändra/korrigera.

Bättre: skaffa dig ett billigt webbhotell och installera ditt eget forum, då har du alla rättigheter och tillgång till alla filer.

(posta länk till ditt forum)

Hälsningar
Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Armin
Ny medlem
Ny medlem

hej

Inlägg av Armin »

jag vet ej detta...hur ser jag om jag har tillgång till FTP ? Borde ni inte veta detta eftersom era saker finns på dk3.com till exempel forumet som dom redan har som förinstallerat...när jag väljer ett annat språk än svenska så kommer formuläret till min e-post men när det är svenska så funkar det inte...kan ni hjälpa mig på något sätt? Kan ni ta kontakt med dom? ja har försökt men dom svarar ej + att dom e danskar och dom fattar ej vad ja säger...kan ni namnge andra sajter som har ett förinstallerat forum som man kan använda och byta språk på?
Kolla på mitt forum och testa att få forumet skickat till er...Klicka på "registrera" och sedan på "jag är över under 13 år" och följ anvisningarna.... testa att registrera er hos dk3.com och testa själva...då kanske ni vet vad felet är och då kan ni svara korrekt hur ja kan återgärda problemet? Tacksam för svar...Mitt forum som ni får testa:
http://plejset.board.dk3.com/2/
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

phpBB version 2.0.1 :shock:
Borde ni inte veta detta eftersom era saker finns på dk3.com till exempel forumet som dom redan har som förinstallerat.
Nejnejnej, vi erbjuder support för egna installationer - så om dk3.com kommer och vill ha hjälp så försöker vi att hjälpa till, men vi har ingen som helst tillgång till dk3.com via registrerade användare (du) där. Dessutom: det är inte "vårat" forum, utan phpbb.com's

Jag kan bara säga: byt från dk3.com till en annan provider eller skaffa eget webbhotell.
Du kan i och för sig även testa Lycos - ett dåligt tipps jämfört med ett eget riktigt webbhotell, jag vet - men där kan du installera phpBB-forumet.

Hälsningar
Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

gratis sidor:
rekomenderar varmt:
(ingen reklam)
http://www.1go.dk 10 MB, mysql databas, stöd för php, mm.

annars finns http://www.frip.dk dom jobbar på en lösning till php filer, stödjer de flesta format, asp, 10MB mm.

Endast reklam då sidan saknas (och då kommer det massor :p):

http://www.free-webspace.biz 225 MB (tror jag) stödjer lite av varje

edit:
hade lite fel, http://www.free-webspace.biz har 225MB (och man får reklam då man besöker huvudsidan/loggar in/håller på som "admin")
vet ej vad sidan stödjer då jag inte hittar infon...
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Skriv svar