Indexras inte på Google

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
scrdj
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Indexras inte på Google

Inlägg av scrdj »

Någon som har något tips på hur man ska indexeras på google?

Totalt 467 inlägg skrivna och endast sex stycken av dessa är indexerade. Har gjort om så trådens namn skrivs ut i rubriken och att Meta description ändras. Detta gjorde jag för någon vecka sedan.

Men fortfarande har mina sex indexerade sidan (Som inte ens är några inlägg) kvar den gamla infon i sökresultatet.

Hur gör jag?
Användarens profilbild
copy112
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Indexras inte på Google

Inlägg av copy112 »

Google brukar bara indexera stora sidor i sina sökningar, samt mindre sidor tar lång tid innan en updatering. (Google vill kanske spara på bandbredd :P)
Men skulle ge tipset att få andra sidor att länka till din (inte spam), för att lura dit google igen.
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
scrdj
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av scrdj »

Det som är problemet. Har länkar från flertalet av mina sidor.´En av dem hade t.ex 15000 besökare igår (Var innehåll indexeras inom bara någon timme), samtliga andra sidor jag har lyckas jag få indexerade på bara en max två dagar.

Detta är mitt första forum och känner att jag är i behov utav att driva trafiken från sökmotorerna.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Google har blivit smartare dom senaste månaderna, dom ser länkar i signaturer från forum som en länk, dom ser bilder med länk som annonser och tar sällan med dom i dom första indexseringarna . Bästa länkarna från andra sidor är textlänkar, då inte bara länken utan så här: Ett superbra forum

Sedan är det så som dom själva beskriver på sin sida vad man ska göra för att det ska fungera bra.

Som forumägare rekommenderar jag att ni får bra ämnesbeskrivningar i era trådar, ni kan se dessa i ramen i er läsare och det blir huvudrubrik på Google, för den här tråden så blir det "phpBB Sverige • Visa tråd - Indexras inte på Google:".
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
scrdj
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av scrdj »

SKa försöka förklara problemet.

Går jag in i källkoden så ser title-tagen ut såhär: <title>XXXforumet.se -Visa trÃ¥d - Medlemmar</title>

Description-tagen har jag tagit bort men det ligger kvar en keywords-tag med lite ord i. Jag har fått 70 stycken sidor indexerade hos google nu. Men alla har samma titel och samma beskrivning. Titeln är denna.

XXXforumet.se -Information

Beskrivningen i varje sökresultat ser ut såhär.
XXXforumet.se. i forumform. * FAQ. Last visit was: Thu Nov 06, 2008 5:06 pm, It is currently Thu Nov 06, 2008 5:06 pm ...

Hur tusan kan det bli såhär? Vill att den skall indexera titeln samt det som tråden handlar om.
Användarens profilbild
copy112
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av copy112 »

Skulle rekomendera att du instalerar något seo mod eller så. Samt lägger tillbaka descritption taggen.
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Skriv svar