Indexras inte på Google
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Indexras inte på Google
Totalt 467 inlägg skrivna och endast sex stycken av dessa är indexerade. Har gjort om så trådens namn skrivs ut i rubriken och att Meta description ändras. Detta gjorde jag för någon vecka sedan.
Men fortfarande har mina sex indexerade sidan (Som inte ens är några inlägg) kvar den gamla infon i sökresultatet.
Hur gör jag?
Re: Indexras inte på Google
Men skulle ge tipset att få andra sidor att länka till din (inte spam), för att lura dit google igen.
Detta är mitt första forum och känner att jag är i behov utav att driva trafiken från sökmotorerna.
Sedan är det så som dom själva beskriver på sin sida vad man ska göra för att det ska fungera bra.
Som forumägare rekommenderar jag att ni får bra ämnesbeskrivningar i era trådar, ni kan se dessa i ramen i er läsare och det blir huvudrubrik på Google, för den här tråden så blir det "phpBB Sverige • Visa tråd - Indexras inte på Google:".
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Går jag in i källkoden så ser title-tagen ut såhär: <title>XXXforumet.se -Visa trÃ¥d - Medlemmar</title>
Description-tagen har jag tagit bort men det ligger kvar en keywords-tag med lite ord i. Jag har fått 70 stycken sidor indexerade hos google nu. Men alla har samma titel och samma beskrivning. Titeln är denna.
XXXforumet.se -Information
Beskrivningen i varje sökresultat ser ut såhär.
XXXforumet.se. i forumform. * FAQ. Last visit was: Thu Nov 06, 2008 5:06 pm, It is currently Thu Nov 06, 2008 5:06 pm ...
Hur tusan kan det bli såhär? Vill att den skall indexera titeln samt det som tråden handlar om.