Backup från 2:an till 3:an....

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Rabiat
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Backup från 2:an till 3:an....

Inlägg av Rabiat »

Hej!

Jag installerade phpbb3 istället för phbb2 som va innan. Gjorde en helt ny installation eftersom jag inte fick uppgraderingen att funka. Hade självklart gjort en backup innan på allt från 2:an. Men nu när jag ska lägga in den på min mysql server så är filen för stor! Skulle grymt gärna vilja ha kvar alla användare på forumet och inlägg. Går det att dela upp backup filen i mindre och sen lägga in?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Re: Backup från 2:an till 3:an....

Inlägg av Holger »

Första frågan: har du kvar allt så att du skulle kunna köra phpBB2 som innan?
Dvs, har du kvar databasen online?

Det finns ett verktyg som hanterar just det här med stora databaser, se min signatur.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Rabiat
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Rabiat »

Allt rensade tyvärr vid ominstallation. Går det lösa ändå?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Såvitt jag vet, så är storleken inte det enda problemet du har, det går inte att slätt av importera en db från phpBB2 till ett phpBB3-forum. phpBB3 kräver flera tabeller, sådär kort sagt. ;) Du måste installera phpBB2 igen och importera, sedan uppgradera.

Följande trådsnutt är om en som hade för stor db: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=5458
Rabiat
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Rabiat »

Hur funkar Bigdump då? Har lagt in php2 nu och ska tanka upp backupen och sen uppgradera till php3!
Rabiat
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Rabiat »

Fått tillbaka 2:an nu...var ska jag lägga 3:ans mapp??? La den i en egen mapp men då står det följande:

No installation found
The phpBB Unified Convertor Framework requires a default installation of phpBB3 to function, please proceed by first installing phpBB3.
Skriv svar