Helt Otroooligt jag fick det att fungera, Tack ska ni ha för all hjälp..
Det enda jag inte fick att fungera var att få det på svenska, jag förstod inte hur du menade man skulle göra copy112.
Jag trodde att det även skulle skickas ut ett mail till nya användare men det kommer bara till forumets inbox det var lite synd men det får gå det också.
Jan...
För att få det att bli svenska måste du kopiera språkfilen till language/sv samt översätta den. (öppna med anteckningar eller liknande och översätt alla fraser).
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Det gick så bra installera välkomst pm modden, så jag kunde inte låta bli att börja installera mass-email med HTML som jag postade länken till förut, men så klart att jag stötte på problem här också med kopiering av filer, det är dom här jag inte vet var jag skall sätta
Copy: root/install/index.php
To: install/index.php
Copy: root/install/functions.php
To: install/functions.php
Jag förstår inte riktigt, skall jag kopiera och installera (index.php och functions.php) direkt i root på forumet? där finns ju redan en fil som heter index.php skall den i så fall skrivas över.
Jan...
om det står att du ska kopiera till install/index.php så menas det att du ska kopiera filen till <forumrot>/install/index.php
och då skapas katalogen install eftersom du inte hade den förut.
Tror jag fattade vad du menade, laddade upp hela install mappen index.php och functions.php till <forumrot> men när jag skall installera så får jag felmed (Language file email_html.php couldn't be opened) jag har provat om och om igen kopierat filer och tror att allting är rätt, men nu ger jag upp.
Tack ändå för all hjälp.
Jan...