Skapa portal

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Användarens profilbild
Birkastaden
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Skapa portal

Inlägg av Birkastaden »

Hej igen!

Den här tråden har jag påbörjat under kategori Support, men tycker själv att den snarare hör hemma här.
Birkastaden skrev:
tumba25 skrev:I paketet finns av någon orsak två kataloger /phpbb3-portal.1.2.2/canver-portal/. I den sista finns install.xml. Öppna den med din webbläsare så finns instruktionerna där.
Kul tumba, intressant läsning skall försöka mej på att installera.

Men först en fråga, är det rätt portal? http://www.phpbb3portal.com/ så ser den ut på den sida där länken till nedladdning finns. Jag skulle vilja ha den mer i stil med denna http://www.theory-guild.co.uk/ dock inte med det innehållet. Och då är frågan är det rätt portal för att åstadkomma detta?

Om inte var hittar jag den rätta?

Hälsningar
Birkastaden
Skall nu försöka mej på att installera 'phpBB3 Portal' Version 1.2.2, och har då innan jag gör det några fågor innan jag börjar.
Enligt ovan gav tumba25 ett fruktansvärt uttömande svar tidigare och det är väl jag som är idiot som inte fattar!
Jag skall inte återge hela xml;en någon har säkert läst den men det finns några frågetecken?

Files to Edit
includes/functions.php,
adm/index.php

Included Files
root/.htaccess,
root/includes/acp/acp_portal.php,
root/includes/acp/info/acp_portal.php,
root/install_portal.php,
och så vidare! Vad då "Included Files" var finns dessa filer eller skapas dom vid installation?

Sedan har vi "File Copy"

Copy: root/.htaccess
To: .htaccess

Copy: root/includes/acp/acp_portal.php
To: includes/acp/acp_portal.php

Copy: root/includes/acp/info/acp_portal.php
To: includes/acp/info/acp_portal.php
från vilken map och till vilken?

Och sedan:

DIY Instructions
These are manual instructions that cannot be performed automatically. You should follow these instructions carefully.

Code:Select All
Run install_portalphp
Look at language and templates folders for more required editing.
After installation, enter your ACP (Admin Control Panel) and click the "Purge the cache" button.

Och vidare:
Save all files. End of MOD.
You have finished the installation for this MOD Upload all changed files to your website. If the installation went bad, simply restore your backed up files.

Här blir man lite yr, först skall man köra install_portalphp. och sedan Upload all changed files to your website. det blir för mej lite fel ordning eller!

Och slutligen var skall filerna för portalen läggas.

Med hopp om ett bra svar
Birkastaden
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: Skapa portal

Inlägg av tumba25 »

Katalogen root finns i installationspaketet. Och dom andra sökvägarna är i förhållande till din forumroot.

Eventuell sökväg är alltid i förhållande till din forumroot.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar