Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.
Moderatorer: Moderatorgrupp , Supportgrupp
PerJ
Aktiv medlem
Svar: 0
Jag hittade en liknande fråga då jag gjorde en sökning men det gav mig egentligen inget svar så här är min fråga.
Var hittar jag koden som ger meddelandet Senast ändrad av PerJ den 6/10-04 23:57, ändrad totalt 3 gånger
längst ned i ett inlägg som ändrats?
Jag får den texten på ett av mina inlägg i ett forum men inte på de andra inläggen som jag går in och redigerar i.
Jag kör nu med FI-stil och jag har hoppat lite tidigare mellan subSilver.
Inlägget det kommer i kan ha varit skrivet med subSilver.
För tydlighetens skull:
Jag vill ha raden med!
//
Senast redigerad av
PerJ den 2004-10-08 14:45, redigerad totalt 1 gång.
Holger
Support - Ledare
Svar: 1
Hej,
koden hittar du i viewtopic.php:
Kod: Markera allt
//
// Editing information
//
if ( $postrow[$i]['post_edit_count'] )
{
$l_edit_time_total = ( $postrow[$i]['post_edit_count'] == 1 ) ? $lang['Edited_time_total'] : $lang['Edited_times_total'];
$l_edited_by = '<br /><br />' . sprintf($l_edit_time_total, $poster, create_date($board_config['default_dateformat'], $postrow[$i]['post_edit_time'], $board_config['board_timezone']), $postrow[$i]['post_edit_count']);
}
else
{
$l_edited_by = '';
}
I viewtopic_body.tpl hittar du
Kod: Markera allt
<tr>
<td colspan="2"><span class="postbody">{postrow.MESSAGE}</span>{postrow.ATTACHMENTS}<span class="postbody">{postrow.SIGNATURE}</span><span class="gensmall">{postrow.EDITED_MESSAGE}</span></td>
</tr>
Jag har attachment modden installerad, sök efter
Kolla om allt är där ...
Jag vet inte varför de inte visas.
/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
PerJ
Aktiv medlem
Nu har jag kollat av filerna och nu tror jag det är databasen som inte uppdateras när en ändring görs.
post_edit_count och post_edit_time i phpbb2_posts ändrar sig inte efter ändringar. Om det är så, då undrar jag var jag hittar det som borde göra att de uppdateras efter en ändring?
Holger
Support - Ledare
Svar: 1
Grejen är den att raden endast visas om ett svar har postats.
Det här kan hjälpa:
Always Show Edited by Messages
-
http://www.phpbbhacks.com/download/1299
- With this hack installed, if a user ever edits a post, the "edited by" message is shown. Without this hack installed, the "edited by" message is only shown if the message that is being edited has already been replied to.
Without this hack installed, the "edited by" if the message that is being edited has already been replied to.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
PerJ
Aktiv medlem
Holger skrev: Grejen är den att raden endast visas om ett svar har postats.
Så är det, innan någon besvarat ett inlägg första gången kan man ändra hur många gånger som helst utan att räknaren startar.
Jag ska titta på hacket vid tillfälle, jag har nog missat det då det gäller för 2.0.4 - 2.0.6.
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster