Radera tråd

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
goe
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Radera tråd

Inlägg av goe »

Jag vill att en standardanvändare ska kunna radera sin egen tråd i en av våra kategorier oavsett om andra skrivit svar i den tråden.
Vi har en Köp & Sälj där användaren ska kunna ta bort sin egen tråd när varan bytt ägare. Jag har försökt laborera med rättigheterna men inte kommit rätt.
Någon som kan tipsa om hur jag ska ställa in rättigheterna?
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Radera tråd

Inlägg av Naturen »

goe
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av goe »

Nej det stämmer dessvärre inte.
man kna inte hantera radering av trådar den vägen. Endast knuffa upp trådar eller ta bort egna inlägg.
Men eftersom det ibland finns svar på tråden så kan inte författaren ta bort inlägget (märkligt nog).'
Nytt förslag?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Det är nog till å göra nåt litet MOD för det.
Ett enklare alternativ är att du kan tillåta användarna låsa sina egna trådar. Låst tråd = såld vara.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Sen är det enkelt att göra ett cron-skript som raderar låsta trådar från den kategorin.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
goe
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av goe »

Okej. Jag har gett dom rätt att låsa tråden.
Men vad ett s.k. cron-script är och hur man installerar det har jag ingen aning om.
Om nån vill göra ett sånt script åt mig (det ska bara fungera i vår Köp & Sälj sektion) och sen förklara hur jag installerar det så är jag mycket tacksam.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Ska titta på något du kan lägga till i cron.php senare.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar