Mappen install

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
vulcanriderssweden
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Mappen install

Inlägg av vulcanriderssweden »

1. Vad gör mappen install för nytta i uppgraderingen av phpBB från version 3.0.0 till 3.0.2 ? Jag har ju redan installerat den tidigare versionen och då (därefter) tagit bort mappen "install".

2. Skall jag bara skicka upp alltsammans, det vill säga mapparna Docs, Install och så innehållet i mappen "phpBB-3.0.0_to_3.0.2" till mappen "phpBB3" på min server ??? (forummappen heter något annat än phpBB3 i verkligheten)

Göran
Vulcan riders Sweden
Forumansvarig
Vulcan Riders Sweden
Användarens profilbild
copy112
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Mappen install

Inlägg av copy112 »

Install är till för uppdateringen, i den finns filer med sql skeman. Samt install kolla igenom dina phpbb filer efter skillnader mot 3.0.0 och ifall det finns försöker den föra över dom till 3.0.2. Jag tror att du bara berhöver skicka upp install mappen och sedan gå till den i webbläsare, kommer dock inte ihåg 100%
Detta är automatisk patch v, har du changed files only ska du ladda upp allt och överskriva dom gamla sedan gå till install för att köra sql ändringarna.
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Du ska kopiera upp innehållet i katalogen phpBB3 till katalogen där du har forumet, om du inte har några modifikationer. Om du har gjort några ändringar måste du gå genom dom manuellt och ändra.

Sen skriver du i din webbläsares adressfält
så uppdateras databasen.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Med automatisk update så får du hjälp med databasen och filerna uppdateras åt dig, du får välja hur de ska uppdateras. Du får en Zip-fil med alla uppdaterade filer och laddar upp dem, sedan är det klart.

Detta gäller även MODade forum.
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar