Nya användare skapas vart 5 minut!

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
lesjen

Nya användare skapas vart 5 minut!

Inlägg av lesjen »

Hej

Det har plötsligt börjat skapas nya användare i mitt forum med korta tidsintervaller. Jag godkänner inte dessa men vill gärna veta hur man hanskas med detta problem på ett bra sätt. Ska man banlysa eller finns det något sätt att göra det svårare att registrera?

Tack

/Leslie
Användarens profilbild
copy112
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Re: Nya användare skapas vart 5 minut!

Inlägg av copy112 »

Testa att lägga in capita ifall den inte är aktiverad, annars kan du testa ip banna. Hjälper inte det kan du kolla om dom alla har tidszone -11 eller vad det nu var, och lägga in moden som inte tillåter registrering vid den tidzonen eftersom det är en o befolkad del av världen. Kan leta upp modden ifall det behövs
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Det finns även en mod där man måste svara på en fråga typ "Vad blir tre plus tre". Det brukar dom ha svårt med.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
copy112
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av copy112 »

Sant, men att blockera en viss tidszone är inget andra användare lider av. Bara botar blir stoppade eftersom dom alltid väljer det första i dropdowns. (Dom är inte smarta som tur är)
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Hej där, välkommen till phpbb-se. Du anger ingen adress, så vi kan inte veta om du har captcha aktiverat.

CAPTCHAN aktiveras i ACP --> Allmänt --> Forumkonfiguration --> Inställningar för användarregistrering --> Aktivera visuell bekräftelse för registreringar:

Bocka för Ja.

Svårighetsgraden för den bestäms via länken strax under "Inställningar för användarregistrering" som heter "Inställningar för visuell bekräftelse" Om man blurrar till det ordentligt, så kan det räcka.

Peetra.
lesjen

Inlägg av lesjen »

Jag har nu aktiverat CAPTCHAn. Det skulle jag ha gjort från början! Tack för hjälpen så länge, får återkomma om det inte hjälper :-)

PS: Forummet finns på http://www.gts1000.se/forum/
brkkjn
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av brkkjn »

Var hittar jag ACP?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

ACP = Administrationspanel
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
brkkjn
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av brkkjn »

ok, tack jag hittade det. Och det var aktiverat redan, men jag får ändå in nya användare som inte svarar på sitt mejl ordentligt, deras användarnamn känns som spam/fejk. Får dessutom massor med stoppade meddelanden varje dag, och detta är verkligen SPAM, hur kan jag komma unt detta?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Kolla om du har ACP -> Inställningar för användarregistrering -> Kontoaktivering: "Av användaren" aktiverat, då får användaren ett mail med en aktiveringslänk.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

välkommen till phpbb-se, brkkjn. :)

brkkjn skrev:nya användare som inte svarar på sitt mejl ordentligt
Vilka mejl :?:

Läs http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4690 Skapa hellre en ny tråd, detta verkar vara ett nytt problem. Ifall du har ett gratisforum (man fyller i ett formulär på nätet och får sitt forum) vänd dig till leverantören av det. Om de inte har någon svensk support, så hjälper vi så gott vi kan, kom då ihåg att ge oss adressen till forumet (gärna också var du skapade det om du kommer ihåg) i din supportfråga.

mvh Peetra.
Skriv svar