Ändra färger

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Birkastaden
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Ändra färger

Inlägg av Birkastaden »

Hej nu är jag här igen!

Läste tidigare i dag i någon tråd, angående äldre gäntlemen åså va det något om minnesfunktioner Kjell mins nog för han var inblandad.

Härom dan hittade jag en sida där man via ett webverktyg ändrade färg på sitt forum, och det är nu vi kommer till det där med minnet.
Naturligtvis sumpade jag bort länken och kan ej finna den igen, är det någon som har den? detta var fråga 1.

Fråga 2. Kan man tex ändra färg i bara toppfältet där logon ligger, och i så fall var gör man det?

PS
Har sökt via sökfunktionen men ej funnit något!
DS

Hälsningar
Birkastaden
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: Ändra färger

Inlägg av tumba25 »

På fråga 1 svara vi http://beta.colorizeit.com/index.php?st ... _prosilver

På fråga två svarar vi att det original är styles/prosilver/theme/images/bg_header.gif som ger den blå färgen. Vill du bara ändra det utan att ändra storlek på headern kan du rita om den bilden. Annars hittar du i colours.css

Kod: Markera allt

/* Round cornered boxes and backgrounds
---------------------------------------- */
.headerbar {
	background-color: #12A3EB;
	background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/bg_header.gif");
	color: #FFFFFF;
}
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar