Oundanta? Är det nysvenska eller vad?
Oundanta - eller jag som inte förstår? (3.0.2)
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp
Oundanta - eller jag som inte förstår? (3.0.2)
Oundanta? Är det nysvenska eller vad?
Re: Oundanta - eller jag som inte förstår? (3.0.2)
Men jag efterlyser förslag på översättning, den engelska texten är följande:
Kod: Markera allt
'REMOVE_ALLOWED_IPS' => 'Remove or un-exclude <em>allowed</em> IPs/hostnames',
'REMOVE_DISALLOWED_IPS' => 'Remove or un-exclude <em>disallowed</em> IPs/hostnames',Kod: Markera allt
'REMOVE_ALLOWED_IPS' => 'Ta bort eller oundanta <em>tillåtna</em> IP-adresser/värdnaman',
'REMOVE_DISALLOWED_IPS' => 'Ta bort eller oundanta <em>otillåtna</em> IP-adresser/värdnamn',Re: Oundanta - eller jag som inte förstår? (3.0.2)
Det blir lätt lika galet sen då man översätter, eftersom det man börjar med är ett specialord.
"Ta i beaktan" skulle kanske vara bättre? Jag är inte riktigt säker på vad det där stället gör sådär i grund och botten, så förslag och kommentarer välkomnas. Vilken exakt fil är det i förresten, Marcus, som ju har haft den oppe.
Peetra.
<forumrot>/language/en/acp/attachments.php
<forumrot>/language/sv/acp/attachments.php
/marcus
PS!
Jag menade att ta med det, men så kom det "matutrop" emellan... Ska man få någon mat är det bäst att komma med en gång.
DS!
"Ta bort och inkludera tillåtna..."
Tur man inte tillhör översättningsgruppen.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Anledning: Tog bort onödigt citat..
Jag förstår hur man tänkt, när ordet på engelska inte heller är helt korrekt. Nysvenska skulle inte jag kalla det, utan bara ett försök att lösa ett knepigt fall för att tillgodose att ni får en översättning. Sedan att ingen rapporterat och föreslagit något bättre på 2 års tid det är ju underligt.
Oundanta har varit med från första gången strängen användas i phpBB3.
Har du något förslag?
Tacksam för alla hjälp som ni kan erbjuda. Så som för att hitta fel och föreslå andra lösningar på översättningsproblem vi ställs inför.
/marcus
Men i det här fallet skulle man kunna strunta helt en ren översättning och titta på funktionen i stället.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Anledning: Citera inte in hela föergående inlägg. Det finns ändå alldeles ovanför så alla kan läsa där.
Förslag:
Kod: Markera allt
'REMOVE_ALLOWED_IPS' => 'Ta bort eller häv undantag för <em>tillåtna</em> IP-adresser/värdnamn',
'REMOVE_DISALLOWED_IPS' => 'Ta bort eller häv undantag för <em>otillåtna</em> IP-adresser/värdnamn',The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html