"sidan kan inte visas" säger en användare.

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Håkan
Medlem
Medlem
Svar: 0

"sidan kan inte visas" säger en användare.

Inlägg av Håkan »

Så var jag då här igen för att ställa en fråga.

På vårt forum med adressen http://www.fbf.se/forum/phpBB3 så säjer en av användarna att det är ett problem.

forumet visar sig så som det skall när han kommer dit, men när han vill gå och läsa något så kommer en sida upp med "sidan kan inte visas" bara denna användaren som sagt något om detta ännu, han har windows vista som operativsystem.

Var på grund av denna användares problem som jag var inne och ställde till det med coockie namnet som jag frågade om tidigare (frågade om detta för ett par dagar sen).

Jag har provat från diverse olika datorer och aldrig haft dessa problemen, men har tyvärr inte tillgång till någon dator med sama oprativsystem som han har, men detta fel har inte visat sig på någon av dem. I forumets fellogg finns inga poster inlagda.

Kan det vara någon inställning i forumet som gör detta, och i så fall vilken. Eller är det så att det är något i hans dator, kanske kan ni ge ett tips om var detta skall sökas efter i så fall?

Vårt forum är version 3.0.1
Tackar på förhand för ett bra jobb!
När man legat under fördäck och lyssnat till skvalpet mot bordläggningen och känt dofterna av fernissa och piggment.
När atmosfären av sommartorr mahogny och bensin har slagit emot än då dörrarna till ruffen slås upp en tidig sommarmorgon........
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: "sidan kan inte visas" säger en användare.

Inlägg av Kjell »

Jag har svårt att tro att det beror på forumet.

Ge honom en länk till forumet, för att säkerställa att han skriver rätt.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Håkan
Medlem
Medlem

Inlägg av Håkan »

Så då har du samma misstanke som jag.

han har redan rätt adress, det är inga problem att öppna index sidan för honom, det är när han skall vidare därifrån som detta inträffar. det är när han skall in och läsa de olika trådarna som detta kommer, och likaså när han vill svara på inlägg. kan det vara något med coockiehanteringen i hans dator?
När man legat under fördäck och lyssnat till skvalpet mot bordläggningen och känt dofterna av fernissa och piggment.
När atmosfären av sommartorr mahogny och bensin har slagit emot än då dörrarna till ruffen slås upp en tidig sommarmorgon........
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Om han ser index.php så har jag också svårt att tro det är coockies problem.
Möjligen behörigheten på honom som inte stämmer, men då borde han få upp en sida som säger så.
Du kan ta över hans behörighet och test själv vad han når och inte har access till.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Kjell skrev:Du kan ta över hans behörighet och test själv vad han når och inte har access till.
Detta gör du genom att gå till profilen för den användare som har problem, då ser det ut så här:
Användarnamn: ***** [ Administrera användare ] [ Testa användarens behörigheter ]
Klicka på den sista länken där, så får du se om det är behörigheter som ställer till det.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Håkan
Medlem
Medlem

Inlägg av Håkan »

Jodå det fungerar som det skall, men han använder windows vista och jag har bara kunnat testa detta med windows 98se och windows xp. Jag har provat med både explorer 6 och 7 och det funkar bra med båda.

Jag använder samma internetlevarantör som honom hemmifrån, och har även testat via min arbetsplats företagsnätverk, båda dessa vägar funkar det bra.

Ingen annan användare har hitills nämt något om liknande problem.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Det är nu man har lust att använda uttrycket SBS (skit bakom spakarna) :lol:
Om du har provat alla saker som har med forumet att göra och det fungerar, så är det på andra sidan så att säga.
Håkan
Medlem
Medlem

Inlägg av Håkan »

Ok. då vet jag det i alla fall.

Bra att kunna få hjälp som denna när jag blir tveksam på om jag kan göra mer. Tackar för hjälpen.
dream
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av dream »

Det är inget fel på kakorna, då jag skälv kör windows vista på min dator. Allt fungerar fint fint för mig!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Var är sammanhanget? :roll:
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Holger, jag brukar vara tuffare :lol: .... Skapa en egen tråd!
Skriv svar