Failed sending email (sos hjäälp)
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Failed sending email (sos hjäälp)
Jag har installerat phpbb2 och allt funkar hur bra som helst.
Men när jag testar att registrera en på hittad person för att kolla om allt funkar så får jag upp det här
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : emailer.php
jag har ett Gmail.com konto och jag kör med Xamp som är som WAMP.
Skulle vara tacksam om nån kan hjälpa mig med det här.
Mvh//Marko
Anledning: Ändrade rubrik
Re: sos hjäälp
Sök på
Failed sending email
här i forumet.
/Holger
Ingen support via PM!
http://phpbb-se.com/forum/search.php?ke ... t=S%C3%B6k
Jag är ingen expert på wamp/xampp, men det är i den som ditt problem ligger, inte i phpBB2.
Välkommen hit.
Lite mer beskrivande rubriker brukar förresten vara att föredra här på phpbb-se.
mvh. Peetra.
Jag "kan" inte heller skicka mail från mitt forum som finns bara på min dator, men har inte tänkt på att det sku vara något problem ens. Men så ger ju mitt lokala phpBB3-test-forum inga felmess heller... Det bara inte gör som man säger att det ska göra.
Peetra.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Ni moddar kan ju anpassa det.Peetra skrev:Lite mer beskrivande rubriker brukar förresten vara att föredra här på phpbb-se.
Ingen support via PM!

Jag förstod att trådstartaren avsåg gmail.com mailkonto, alltså att det var en riktig emailadress som kontot skapades med.
Eftersom WAMP å XAMP är lokala servrar som man har hemma på sin egen pc, så ser jag inte var SMTP sku okmma in i bilden.
Peetra.

Om man kör forumet lokalt på den engna datorn/servern kan (bör?) den ju ha kontakt utåt.
Marko kör forumet på en server på den egna datorn.
Då kan du ju ange en SMTP någon annanstans för att skicka mail med meddelanden om svar och PM.
Det var inte dig jag avsåg.Peetra skrev:Hmm... Borde man be om att få bli moddis här då månne?
Ingen support via PM!