Importera för stor databas

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Linuzzzz
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Importera för stor databas

Inlägg av Linuzzzz »

Hej,

Jag har nyss bytt webbhotell från proinet till one. Jag tog backup på hela databasen innan flytten.

När jag skulle importera databasen på phpmyadmin så gick det inte, den var för stor. Jag har testat att dela den, men jag kan det inte riktigt. Sen så har jag även testat något scrip, mysqldump tror jag det hette. Det fungerade inte heller, det bröt på 20%

Vad ska jag göra för att importera den?
Senast redigerad av Marcus den 2008-05-18 23:10, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Behöver inte svära för att få hjälp här...
Användarens profilbild
copy112
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Importera för stor databas

Inlägg av copy112 »

Du kan ta och köra den i delar.

Dvs dela upp den i 10 delar. Men se till så att du inte bryter någon del på mitten.
Du delar upp den vid create och förmodligen så har du stora rad skiften vid ny tabel. Om du andvände phpmyadmin
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Linuzzzz
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Linuzzzz »

Jag delade upp databasen i 22 delar, och sedan laddade jag upp dem med Bigdump. Det blev dock lite problem med ett par filer, och det är där phpbb_search_wordlist är med.

Får detta felmeddelande på bigdump:

Error at the line 2323: INSERT INTO phpbb_search_wordlist (word_text, word_id, word_common) VALUES('lá', '10569', '0');

Query: INSERT INTO phpbb_search_wordlist (word_text, word_id, word_common) VALUES('lá', '10569', '0');

MySQL: Duplicate entry 'lá' for key 1

Även detta:

Error at the line 897: INSERT INTO phpbb_search_wordlist (word_text, word_id, word_common) VALUES('öka', '20778', '0');

Query: INSERT INTO phpbb_search_wordlist (word_text, word_id, word_common) VALUES('öka', '20778', '0');

MySQL: Duplicate entry 'öka' for key 1

Vad är felet på dem? Vad ska jag ändra i dem filerna för att kunna ladda upp dem. Dessutom får jag lite felmeddelanden i forumet också. Te.x när jag skulle ta bort en tråd:

Could not select Attachment Ids

DEBUG MODE

SELECT attach_id FROM phpbb_attachments WHERE post_id IN (13746) GROUP BY attach_id

Line : 135
File : functions_delete.php

Förresten, den här tråden ligger i fel forumsdel, jag ber om ursäkt, men jag har PHP2. Hoppas ni kan hjälpa mig.
Linuzzzz
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Linuzzzz »

Har fixat det nu. Någon kan låsa tråden.
Skriv svar