E-post?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

E-post?

Inlägg av Gustav »

Hej!

Jag undrar om man kan göra massutskick av e-post som man kunde i phpBB2? I phpBB3 asså...

Ha de gött!

//Alvedon
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: E-post?

Inlägg av Peetra »

ACP --> System --> Allmänna uppgifter --> massutskick
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Nää... Finns inte hos mig... Kolla nedan.

http://forum.tovisit.org/download/file.php?id=2
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Jag har inte rättigheter som krävs för den bilagan.

Det att ordet rättigheter används indikerar förresten på att din forumtjänst inte uppgraderat svenska språkpaketet, eftersom det kallas för behörigheter i senaste versionen av den svenska översättningen.
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Peetra skrev:Jag har inte rättigheter som krävs för den bilagan.

Det att ordet rättigheter används indikerar förresten på att din forumtjänst inte uppgraderat svenska språkpaketet, eftersom det kallas för behörigheter i senaste versionen av den svenska översättningen.
Jaha... Kan grundaren ändra det?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Nää, språkpaketet kan int uppdateras på gratisforum. Man kanske kan ändra enskiljda ord om forumleverantören inte har slagit av möjligheten. Starta en ny tråd för det i såfall.

Ändrat på rättigehetrna än, eller laddat upp bilden annastans? Tyvärr så är det omöjligt att regga ett nytt gratisforum hos din tjänsteleverantör för tillfället, så jag kommer int in i en dylik ACP för att kolla. Om du inte skapar ett tillfälligt adminkonto åt mig (grundare) för dig på ditt forum och pmar mig uppgifterna, då ser jag antagligen snabbt vad som är annorlunda.

Kan lika bra räcka med att ladda opp en synlig skärmdump nånstans, så börja med det, eftersom det dessutom innebär mindre jobb för mig. ;)

Peetra.
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Här kommer skärmdumpen! Ska göra ett konto med admin-rättigheter så får grundaren sätta grundar-status på det sedan...
Bilagor
namnlös.JPG
namnlös.JPG (33.49 KiB) Visad 6317 gånger
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Varför kan jag inte ändra?? Aja... Väntar på att grundaren godkänner det... kontot asså...
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Ojsan, det var ju dåligt med stuff i system jämfört med orginal-phpBB3 :(

Är du satt som grundare på forumet, för det där ser ut so ett junior-adminkontos skärmdump... Isåfall kan du inte skicka massmail utan att ha grundarstatus.

Peetra.
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Peetra skrev:Ojsan, det var ju dåligt med stuff i system jämfört med orginal-phpBB3 :(

Är du satt som grundare på forumet, för det där ser ut so ett junior-adminkontos skärmdump... Isåfall kan du inte skicka massmail utan att ha grundarstatus.

Peetra.
JAg är inte grundaren... Men det är grundaren som har gjort skärmdumpen... Du har snart ett konto peetra. PM:ar dig inlogningsuppgifterna nu.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

OK, det är massa kasst därinne i det ACP:t Allt roligt är ju hindrat från tjänsteleverantörens sida.

Det går alltså inte att skicka massmail med systemet.

Ett sätt att kringgå det lite grann är att låta admins skicka masspm från sin kontrollpanel. Trodde jag alltså... Det här försökte jag göra:

ACP --> Användare och grupper --> Grupper --> Hantera grupper

Där klickade jag på "registrerade" under För-definierade grupper och bockade för "Gruppen kan ta emot personliga meddelanden:"

Men för att inte alla reggade medlemmar ska börja spamma forumet med masspm, så tog jag via grupprättigheter (avancerade rättigheter) bort registrerade-gruppens möjlighet att SKICKA masspm.

Jag återställde det jag ändrade.

Men det blev alltså inget av det ändå, jag kollade med test-nicket att det sku kunna skicka masspm efter att ha ställt in så att det inte är medlem i nån grupp med nej eller aldrig där och det gick inte det heller.

Jag har ingen aning om varför dessa saker är avstängda på forumtjänsten. Ledsen att det inte gick att kringgå. Man kan ju hoppas att de lägger opp en egen supporttjänst nångång snart, så att ni som använder tjänsten kan ifrågasätta och kräva lite mer möjligheter.

mvh. Peetra.
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Okej... Surt... Får la försöka kontakta dem och hoppas att jag får tillgång till databasen elr lägga till varje användare för hand i ett vanligt mail... Ni kan låsa tråden nu.

Ha de gött!

//Alvedon
Skriv svar