Visuell bekräftelse captcha

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
tennek
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Visuell bekräftelse captcha

Inlägg av tennek »

Hej
Har ett forum uppsatt PHPBB3.0.1 där allt fungerar bra (än så länge :? )
Jag har sett på något forum jag besökt att man fick bekräfta (om det var vid registreringen eller om det var att skicka inlägget kommer jag inte ihåg) genom att en bild visades och sen skulle jag klicka på motsvarande bild (fanns 8-10 bilder att välja bland).
Verkade väldigt enkelt istället för dessa automatgenererade captcha som kan vara svårtydda.
Någon som vet hur man kan uppnå detta.
Jag använder ett tema som kallas för Serenity om det har någon betydelse. http://www.stsoftware.biz/phpbb30_style.serenity.html
/ Kennet
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Visuell bekräftelse captcha

Inlägg av Kjell »

ACP -> ALLMÄNT -> Inställningar för visuell bekräftelse och välj
GD CAPTCHA: Nej
GD CAPTCHA förgrundsbrus: Nej
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
tennek
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av tennek »

Hej Kjell
Ditt förslag gör captchan lättare att tyda, men vad jag vill åstadkomma (om det går) är att byta ut detta förfarandet med captcha mot att för användaren som skall registrera sig visa en bild istället för captchan, och sen skall han/hon få klicka på motsvarande bild bland ett tiotal bilder.
Klickar dom på rätt så accepteras registreringen precis på samma sätt som då captchan stämmer överens med inmatningen.
Hoppas du förstår vad jag menar.
/ Kennet
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Har inte sett det till phpBB3, men har sett det i 2:an.... så du får nog lov att vänta in en sådan mod.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
tennek
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av tennek »

OK :(
Om du (eller någon annan) kommer på en lösning till detta så kan ni väl posta det i den här tråden.
Tack tills vidare
/ Kennet
Skriv svar