Sökrutan ner till "forumindex rutan"?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Sökrutan ner till "forumindex rutan"?
Re: Sökrutan ner till "forumindex rutan"?
Kod: Markera allt
<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH and not S_IN_SEARCH -->
<div id="search-box">
<form action="{U_SEARCH}" method="post" id="search">
<fieldset>
<input name="keywords" id="keywords" type="text" maxlength="128" title="{L_SEARCH_KEYWORDS}" class="inputbox search" value="<!-- IF SEARCH_WORDS-->{SEARCH_WORDS}<!-- ELSE -->{L_SEARCH_MINI}<!-- ENDIF -->" onclick="if(this.value=='{LA_SEARCH_MINI}')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='{LA_SEARCH_MINI}';" />
<input class="button2" value="{L_SEARCH}" type="submit" /><br />
<a href="{U_SEARCH}" title="{L_SEARCH_ADV_EXPLAIN}">{L_SEARCH_ADV}</a> {S_SEARCH_HIDDEN_FIELDS}
</fieldset>
</form>
</div>
<!-- ENDIF -->

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Om jag nu hade hittat, ska jag bara klipp ur och klistra in i valfri för att flytta dit?
Ja, du kan klippa ut och klistra in... men var noga med att du har koll på vart du klistrar in det, så att inte hela stilmallen "ramlar ihop" och blir underlig. Att klippa ut kan inte skada, det är en komplett <div> som kan uteslutas helt som du ser på första raden med "<!-- IF...".
/marcus
Jag hittade inte heller hela delen med sökfunktionen, valde några ord bara, så hittades det.-R- skrev:Hittar inget likn??