Problem med länkning/menyer i phpBB_Gallery_0.1.2

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Krister
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Problem med länkning/menyer i phpBB_Gallery_0.1.2

Inlägg av Krister »

Hej!

Installerade phpBB_Gallery_0.1.2 igår men till min förvånning fick jag flertalet mindre problem efteråt.

1.För det första så finns det ingen länkning till upload sidan från själva galleriet. Vet inte hur det kommer sig så det är filer jag inte ändrat. Ska det inte finnas en "upload image" länk eller knapp på nåt smidigt sätt bara?

2. Menyn från huvudforumet för att komma till galleriet (den som är vid faq, medlemmar) osv går till nu till en sida som ej existerar, hur ändrar jag det?

3. Jag kan inte ha album namn med åäö i namnet (blir bara frågetecken), måste enkelt ändra encoding nånstans men vart?

Här är huvudforumet:
http://www.mmck.nu/forum/

och här är själva galleri delen:
http://www.mmck.nu/forum/gallery/index.php

Tacksam om nån kan bidra med lite kunskap
/Krister
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: Problem med länkning/menyer i phpBB_Gallery_0.1.2

Inlägg av Marcus »

Hej,

vill börja med att påpeka att 0.1.2 innebär "väldigt-mycket-en-utvecklingsversion".

1. MOD:en är på engelska, har du forumet på svenska och inte lagt till en bild i den mapp som innehåller svenska bilder... ja då blir det ingen bild.

2. Du får ju ett felmeddelande om något med databasen... (i vart falll fick jag det när jag kollade din sida). Hur som helst, du har kanske gjort lite fel för länken går ju till gallery.php och inte gallery/index.php.

3. Jag eller någon som hinner före får råda så snart vi hinner... (måste vidare)

Lycka till!
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar