Skapa frågeställningar men låst för inlägg?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
- Element_Five
- Extra aktiv medlem

Skapa frågeställningar men låst för inlägg?
Folk ska bara kunna svara på frågeställningen men inte kunna skriva inlägg i tråden.
Re: Skapa frågeställningar men låst för inlägg?

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
- Element_Five
- Extra aktiv medlem

Nä men tanken var att medlemmar enbart skulle svara/klicka i svaren på frågeställningarna. Helt anonymt alltså och inga trådinlägg.
Det borde gå att ställa in via ACP att man får svara på omröstning, men inte skriva inlägg. Tror jag.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
- Element_Five
- Extra aktiv medlem

Tror?, TROR? ni skall veta!tumba25 skrev:Omröstningar alltså.
Det borde gå att ställa in via ACP att man får svara på omröstning, men inte skriva inlägg. Tror jag.
Är besviken!!
Skall spana om jag kan lösa det där, hittar någon om det går innan så bara säg till.
/marcus - hoppas att det var en gnutta ironi i ditt inlägg ovan...
- Element_Five
- Extra aktiv medlem

Nej men seriöst så kanske det är en omöjlighet det jag önskar, för det är kanske lite ologiskt att både ha en tråd öppen för en omröstning men att sen inte fler medlemmar ska kunna skriva i tråden. Tanken med detta vara att starta annonyma frågeställningar/undersökningar utan att folk skulle kunna skriva i tråden utan man bara såg frågeställningen och statistiken efter att ha svarat som en helt vanlig "poll" alltså.
Du skapar en ny kategori, som är enbart för dessa frågeställningar (Omröstningar). Då Du skapat den klickar Du i den gröna rutan på "Du kan nu ställa in behörigheter för denna kategori." Då kommer Du till följande sida:
OT: Tänk på att Du kan ha moderatorer, som har bra rättigheter överlag, så instruera dem via pm i förväg hellre än att ta ifrån dem behörigheter. Jag tycker att ALDRIG aldrig är en bra lösning i behörigheterna.
Peetra.
- Element_Five
- Extra aktiv medlem