Egen profilinformation? (AOL, MSN, Skype??)

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
maxjonsson
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Egen profilinformation? (AOL, MSN, Skype??)

Inlägg av maxjonsson »

Vilka teman har du installerade?: red3 från nån sida ser precis ut som prosilver fast röd
Vilka MODdar har du installerat?: inga
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: nej
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.0
Vilken version av PHP?: 5.2.3
Vilken databasserver använder du och vilken version?: MySQL, Client API version 5.0.37
Webbhotell/server:
Webbhotell: Crystone
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Jag själv
Är detta en uppgradering (t.ex. RC6 till RC7)? I så fall, från vad till vad?: ingen aning om vad det är :roll:

Hejsan jag har bara en enkel fråga för er kunniga. Har APU och håller på med ett phpBB3 forum till min morsas kille. Har inte så stora kunskaper inom php men jag undrar finns det något sätt att ändra/lägga till fält under profilen? alltså typ där man kan skriva in sin AOL, ICQ, MSN, ort ja ni fattar. Vill lägga till kanske Skype, telefonnummer eller något annat kul som han skulle kunna vilja ha.

Tack på förhand.

/Max
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Egen profilinformation? (AOL, MSN, Skype??)

Inlägg av Kjell »

Välkommen till forumet.

Du hade hittat det här om du har sökt här i forumet.

Lägg till egna profilfält under ACP -> Användare och grupper -> Egna profilfält
Tänk på att Fältidentifikationen ska ha tecken mellan A-Z 0-9 _ och inga mellanslag.
Du aktiverar fälten för trådarna i ACP -> ALLMÄNT -> Forumfunktioner -> Visa egna profilfält i trådar: Ja
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
maxjonsson
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av maxjonsson »

Tack så mycket :)

Jag sökte på profil, profilinformation, egna fält. Men jag hittade just "Lägg till egna profilfält under ACP -> Användare och grupper -> Egna profilfält. Tänk på att Fältidentifikationen ska ha tecken mellan A-Z 0-9 _ och inga mellanslag." den delen.

Nu testade jag och lägga till Skype men den kom längst ner under födelsedagsdatum? går det att ändra eller får man leva med det?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Bara att flytta upp då du är i ACP --> Egna profilfält med den blå pilen till höger som heter flytta upp.
maxjonsson
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av maxjonsson »

jo visst det borde vara så men alla de inbyggda syns ju inte i den listan vilket gör att det inte går och flytta. Jag vill ju kunna se och blanda in mina egna bland det som redan finns (AOL, MSN, ICQ). Att se dom som finns är väl inte det viktigaste men att kunna blanda in mina gör att det blir mycket snyggare.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Ska finnas en mod för skype och några till och då få iconer till dessa, sök på STG eller phpbb.com
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
maxjonsson
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av maxjonsson »

Okey tack så mycket :)
Skriv svar