En underkategori öppen för specifik grupp?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
En underkategori öppen för specifik grupp?
När man inte har rättigheter och klickar på den här kategorin kommer man till en sida som bara säger "du har inte rättigheter till denna kategori".
Jag skulle ju vilja att dels beskrivningen av kategorin och dels vad som krävs för att bli medlem. Att på eget bevåg gå in i kontrollpanelen, leta upp gruppen, och sen anmäla sig verkar lite väl långsökt för mina användare. Kan man göra en direktlänk till indexet över grupperna kanske?
Någon som löst detta?
Eller, kan man göra inställningar så att alla kan läsa bara rubrikerna men bara medlemmarna innehållet? Detta skulle ju kunna vara ett alternativ.
Re: En underkategori öppen för specifik grupp?
Det kan du ju iofs ha i just kategoribeskrivningen, skulle man tycka.Jag skulle ju vilja att dels beskrivningen av kategorin och dels vad som krävs för att bli medlem.
Om du har bara detta enda slutna forum, som ändå syns att det finns till, så kan du ändra messet för icke behöriga genom att ändra i language/sv/common.php
Leta reda på (rad 528)
Kod: Markera allt
'SORRY_AUTH_READ' => 'Du har inte de rättigheter som krävs för att visa denna kategori.'Peetra.
Re: En underkategori öppen för specifik grupp?