Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Efter installation av phpbb3 som gick bara., konverterade jag databasen från phpbb2.
Jag fick med alla inlägg utan problem, men öäå ser ut konstiga!
Vad skall jag göra?
För att slippa ställa en massa motfrågor så fyll i Supportmallen http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4690
Du är för mig veterligen den första som har råkat ut för det här, lämna så mycket uppgifter du kan.
Nu är vi inne på 1000 frågor, är det mail du har problem med eller att inlägg som inte visar åäö?
Om det inte är mail, så förstår jag inte varför du inte kan fylla i uppgifterna jag bad dig om förut.
Det spelar ingen roll om ämnet varit uppe tidigare eller inte. Om det handlar om mail, inlägg eller lösenord.
Frågorna i supportmallen ska besvaras ändå. Detta för att vi ska slippa gissa och ställa en massa onödiga följdfrågor. Dessutom får ni oftast problemet löst mycket snabbare.
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Mitt problem är att jag inte känner mig bekväm med att lägga ut alla dessa uppgifter här på ett öppet forum. Men eftersom mitt problem inte är samma som zb22222 så drar jag mig ur den här tråden och hoppas att någon uppmärksammar den andra tråden som stämmer bättre överens med mitt problem och där jag beskrivit det bättre.
Du måste vara riktigt bekväm eftersom du inte klarar av det, låser tråden nu.
Med andra ord ber jag dig "zb22222" att fylla i uppgifterna som vi beskrev ovan eftersom den här tråden blev ett "fiasko" och ursäktar besväret som det innebär.