Vår forumsadmin är borta

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
neli
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Vår forumsadmin är borta

Inlägg av neli »

Hej!
Mitt problem är att vår forums admin har försvunnit. Han har inte hört av sig eller loggat in på mer än en vecka. Jag är moderator i en liten del av forumet men kan inte komma in o registrera nya användare eller ta bort icke aktuella användare. Hur gör jag? Finns det någon möjlighet att få access till den biten fast man inte har admins lösenord? Eller måste vi skapa ett nytt forum?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Vår forumsadmin är borta

Inlägg av tumba25 »

En vecka är inte så lång tid att vara borta. Tycker du ska ha lite mer tålamod med honom.

Om han bestämmer sig för att inte fortsätta driva forumet får du ju försöka överta den från honom eller starta ett eget.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Det som är skriven på den web-adressen kan komma åt det, dvs. FTP och phpmyadmin.
Behövs id och lösen.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
neli
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av neli »

tumba25 skrev:En vecka är inte så lång tid att vara borta. Tycker du ska ha lite mer tålamod med honom.

Om han bestämmer sig för att inte fortsätta driva forumet får du ju försöka överta den från honom eller starta ett eget.

/J
Jo, tålamod är ju en dygd kan man tycka... Nu är det ju så att vi har forumet som informations kanal i ett webbaserat spel. Vi är just nu inne i Slutspelet och våra nyaste spelare får ju inte del av viktig info, o kan inte heller be om hjälp när det behövs. De spelare som lämnat alliansen har ju fortfarande tillgång till forumet och kan sådeles spionera fritt!
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Eftersom Ni inte är administratörer, så kan Ni inte komma åt användaradministrationen.

Så är det bara. Tänk själv om alla som känner att admin inte gör rätt jobb (eller jobbet i tid) kan gå in och göra dennes jobb... detta är ju kanske en kanska basal funktion i ett sådan här forum. Admin kan administrera, och de som admin ger det ansvaret. Har ni inte fått det, så får ni vänta eller tjöta... :-)

Skulle ni ta er förbi säkerhetssystemet som göra att admin är admin, ja då är det att betäckna som "hackning".

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Om du har FTP-tillgång till sajten kan du göra dig till administratör. Har du inte det, ja, då är det inte så mkt att göra.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
jenny78p
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av jenny78p »

Jag har problem som Admin då mitt lösen är borta, hittar inte i något mail. Har begärt lösen via "../ucp.php?mode=login" och det står att mailet sänts men inget av de 3-5 gångerna har något kommit fram.

Hur kan jag ändra mig till ytterligare en till admin via mina lokala filer? J
Det är en djungel med filer och jag vet inte var jag ska fixa.

Jag har ju allt på datorn och FTP-åtkomst osv osv...

Tacksam för hjälp! För nu kan jag inte göra nåt med forumet
Användarens profilbild
copy112
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av copy112 »

Jag skulle rekommendera att ladda ner det nya Support Toolkit från phpbb.com
http://www.phpbb.com/support/stk/

Har dock aldrig testat det, men det borde göra det du vill.
phpBB.com skrev:User/Group tools

This category contains tools that perform user or user group related tasks.

* Add user: Allows you to easily add new users to the board.
* Change password: Allows you to change a password for a user.
* Make founder: Allows you to set a user as a board founder.
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Eller att ändra direkt i tabellen phpbb_users via phpmyadmin.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar