E-post via egen server

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
taab
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

E-post via egen server

Inlägg av taab »

I ACP så kan man ställa in massa som har med e mail att göra. Det funkar via forumet´s inställningar att skicka mejl via servern.
Men sedan när vi skulle fixa ett kontakta oss formulär på sidan så gick det inte att skicka via servern. Jag undrar om phpbb använder ngt speciellt som gör att man kan skicka epost genom det, men inte genom ett formulär.
Användarens profilbild
yuriman
Medhjälpare
Medhjälpare

Re: Mass-pm

Inlägg av yuriman »

Här är en men den är under beta än sålänge.
OBS. Den här modden funkar bara till phpBB RC1 och inte phpBB 3.0.0 som är den nyaste versionen
http://startrekguide.com/community/view ... =39&t=1761
Yuriman
taab
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av taab »

Nu var det inte riktigt en mod jag sökte, det jag ville veta var va de använde för speciella funktioner som gör att de kan skicka mejl via min server och inte jag med mina egna skript.
Användarens profilbild
yuriman
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av yuriman »

aha så att dom kan skicka mejl till andra personer via din server.
Yuriman
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Jag hänger inte riktigt med på vad du menar.... men, men
En liten varning, många webhotell och ISPér brukar stänga av DNSén till hosten om den läcker, dvs. man kan sända spam via din host. Så här mitt i natten kommer jag inte ihåg vad listan heter där man hamnar till slut.

Antar att det är FormMail du vill ha
http://www.google.se/search?hl=sv&q=For ... ning&meta=
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
taab
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av taab »

Jo alltså ett formmail, jag skapar en sidan med ett formulär där användare får fylla i information som jag vil veta för t.ex en felanmälan på sidan. Jag testade ett enkelt formulär på sidan men det funkade inte, men phpbb3´s funkade klockarent när de skulle skicka ut aktiveringsmejl och annat. Så jag tänkte i fall de hade någon speciellt som gjorde att de kom förbi den där spärren.? För telia har juh en smtp adress som är tillför andra typ smtprelay1.telia.com.

Men skall titta på länken jag fick...
Användarens profilbild
yuriman
Medhjälpare
Medhjälpare

Re: E-post via egen server

Inlägg av yuriman »

ändrade ämnet till E-post via egen server
Yuriman
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

taab skrev:Jo alltså ett formmail, jag skapar en sidan med ett formulär där användare får fylla i information som jag vil veta för t.ex en felanmälan på sidan. Jag testade ett enkelt formulär på sidan men det funkade inte, men phpbb3´s funkade klockarent när de skulle skicka ut aktiveringsmejl och annat. Så jag tänkte i fall de hade någon speciellt som gjorde att de kom förbi den där spärren.? För telia har juh en smtp adress som är tillför andra typ smtprelay1.telia.com.

Men skall titta på länken jag fick...
Ja, phpBB använder sig av specifik SMTP-server om du anger det i kontrollpanelen. Ditt formulär skickades nog med mail() som är en funktion i PHP som kräver att programmet sendmail finns på servern. Telia kommer blocka alla försöka av sendmail att skicka epost eftersom det normalt görs anonymt. Detta kan du komma runt genom att göra så att phpBB ansluter direkt till Telias mejlserver med ditt Telia-användarnamn och lösenord.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Skriv svar