Fördefiniera "Meddela mig när tråden besvaras"

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Strömma
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Fördefiniera "Meddela mig när tråden besvaras"

Inlägg av Strömma »

phpBB3
Prosilver
Svensk

Kan man ändra inställningarna för "Meddela mig när tråden besvaras" så att det är automatiskt ikryssat som standard på något sätt?

/Roger S
/Roger S
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Fördefiniera "Meddela mig när tråden besvaras"

Inlägg av Kjell »

Jadu Roger, jag tror att du är på väg i galen tunna nu, du kommer med all säkerhet få användare som kommer att gnälla om att deras mailbox blir full med en massa länkar. Det är bättre att informera om funktionen och låta användaren ta beslut om vad han vill ha.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Strömma
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Strömma »

Hittade lite info om det på http://www.phpbb.com, men började tänka lite i samma banor som du faktiskt...

En förutsättning om man ska ha det fördefinierat är ju i så fall att man kan "avprenumera" från tråden ifråga om ellernär den inte längre är intressant, annars blir det ju rätt dumt. Finns det något sätt eller någon mod man kan använda för att få till ett sådant system, eller är det alldeles för komplext med tanke på att jag med min obefintliga erfarenhet inte direkt har möjlighet att skapa en sådan funktion själv?

Ändrat av marcus:
Använd bara "Citera" om det är absolut nödvändigt, för egen del kan jag läsa Kjells inlägg där han skriver.
Upphör inte missbruket av "Citera" så kommer vi antingen av att ta bort knappen, vore synd, eller börja varna de som missbrukar.
/Roger S
Användarens profilbild
yuriman
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av yuriman »

håller med Kjell jag skulle sjäv bli riktigt irriterad på det :evil:
Men jag ska iallafall kolla efter en sån mod :D
Yuriman
Användarens profilbild
Strömma
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Strömma »

Ok, this is a bit embarrassing...

Jag har varit så upptagen med att försöka ta in alla funktioner och rota runt i systemet att jag missade svaret på min egen fråga :roll:
Varje användare väljer ju själv sin egen personliga inställning i profilen, vilket givetvis är den bästa lösningen på min ursrungliga fråga ang kryssrutan :!:
Som sagt, smått pinsamt, ibland ser man inte skogen för bara träd :oops:

Medlem Strömma: Kategoriserad under avdelningen för dumma frågor :mrgreen:

Angående mod:
Det som i så fall skulle vara intressant, och som jag tror saknas (bäst jag skriver tror ifall jag har fel :D ), är väl i så fall en mod som gör det möjligt att bevaka trådar som man själv inte har postat i, men som ändå är intressanta att delta/följa?
(Det verkar finnas någon funktion för att bokmärka, men jag har ingen kläm på hur det fungerar)

Vilket å andra sidan är en helt ny fråga, så den borde kanske flyttas till en egen tråd?

/Roger S
/Roger S
Användarens profilbild
Strömma
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Strömma »

Edit av förra inlägge ang kryssrutan:

Om det är av intresse så hittade jag en sådan mod på phpBB, tror dock inte att den var för phpBB3, men den fungerar kanske :?:
/Roger S
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Om du inte sett det finns en länk som heter "bevaka denna tråd" längst ned på sidan. Genom att klicka där kan du slå av/på bevakning. Om du valt att få mejl så skickas även de, annars ser du tråden i din personliga kontrollpanel.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Strömma
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Strömma »

Kail skrev:Om du inte sett det finns en länk som heter "bevaka denna tråd" längst ned på sidan. Genom att klicka där kan du slå av/på bevakning. Om du valt att få mejl så skickas även de, annars ser du tråden i din personliga kontrollpanel.
Tack, det hade jag totalt missat :oops:

1. Felet är helt och hållet mitt, det går faktiskt att läsa sig till i FAQ.
2. Kan säga att jag letade en del efter länken även efter det att jag hade läst ditt inlägg, så en del av problemet ligger nog i att det kan vara svårt att se, speciellt om man som jag är van vid att dom olika trådverktygen finns i uppkant, inte nere på botten av sidan.

Problemet löst, och jag tackar för all hjälp och engagemang jag har fått trots att frågan/frågorna var något jag enkelt kunde/borde hittat svaren på själv, om jag bara hade bekymrat mig om att kolla runt i själva forumet istället för att leta runt i ACP.

Det är dock inget bra enligt mig att det är så pass otydligt (även om det bara är en vanesak), så hur pass avancerat är det att ersätta det med knappar?
/Roger S
Skriv svar