Användar access problem

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Tippler
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Användar access problem

Inlägg av Tippler »

Har precis uppgraderat från phpBB2 till phpBB3 och jag kan inte förstå varför en användare blir grön (namnet) när han gjory inlägg eller liknande, själv har jag en röd text men det är för att jag är Admin. Han som är grön är Global Moderator och han syns i grönt, dock så har jag fler Global Moderatorer och dom syns inte i grön, vad beror detta på? Kan inte hitta någon inställning som skiljer användarens som visas i grönt gentemot användaren som har vanlig standardtext, båda har samma rättigheter, kan iaf inte hitta någon skillnad.

Det enda som jag vet har skillt dessa åt är att han som har grön font har varit admin i tidigare versionen.

AnOx visas i grönt medans Rooster visas i standard font, vad beror detta på. Finns det någon övergripande sätt att se vilka rättigheter en viss användare har?
http://www.ssrr.se/ssrr_forum/index.php

/Roffa
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Användar access problem

Inlägg av Kjell »

När det gäller färger och grupper, gå in i ACP -> ANVÄNDARE OCH GRUPPER -> Hantera grupper (Välj grupp och inställningar), här kan du sätta färg på gruppen.
Du kan på samma ställe se vilka medlemmar som är med i gruppen.

Sedan får du titta på användarens rättigheter, normalt så sätter man rättigheter på grupper och inte på användarnivå.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Tippler
Ny medlem
Ny medlem

Re: Användar access problem

Inlägg av Tippler »

Under ANVÄNDARE OCH GRUPPER har jag endast en grupp som heter MEDLEM och den innehåller 39st personer, dock så är det endast en utav dom medlemarna som är grön, problemet verkar inte finnas där heller. Kan inte hitta vart den gröna färgen kommer ifrån.
Skriv svar