Olika grupper?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Olika grupper?
Drog ner phpBB2 idag och kan inte komma underfund med hur jag får olika grupper. Allt ligger under den som var förinstallerad.
Till saken hör att min engelska är kass, fattar inte all hjälp som verkar finnas.
På detta svenska forum har jag sökt på massa ord men inte hittat hjälp.
Mina forum är bara experiment för att se funktion inför kommande riktiga forumet vi skall ha.
MVH/Björn
IRC: irc.frenode.net /join #phpbb-se - Skype namn/ID: sm6gqw
Guldforum
Re: Olika grupper? [Löst]
Hoppas möjligheten kommer då ingen har kommenterat ännu.
Nå, jag trivs lite bättre med phpBB3 så jag fortsätter med den. Speciellt som jag antar att det är där utvecklingen kommer att ske.
Kul att det finns en forum på svenska! Speciellt eftersom det finns så mycket hjälp här redan.
Tack // Björn.
Guldforum
Re: Olika grupper?
Ett syfte med detta supportforum är att alla hjälper alla.
Du får gärna förklara hur du löste det. Inte för att jag inte vet och inte för att det kanske redan är förklarat, utan för att den som söker på samma problem som du hade ska kunna hitta lösningen i din tråd.
Att jag ber dig skriva det beror på att du förklarar det kanske bättre än mig (enligt någon som läst min förklaring i en annan tråd och tycker jag inte gör det begripligt...).
Tack för din insats för ett bättre forum.
/marcus
Re: Olika grupper?
Först så gav jag upp 2:an, sedan ägnade jag mig åt phpBB3 lite mera, efter att ha hittat backupfunktionen, att labba lite vildare. Tidigare när strukturen rasade så kopierade jag inlägg och försökte flytta både trådar och kategorier. Någonstans blev det fel, ofta kunde jag inte allt flytta upp/ner utan att få error:
Allmänt fel
SQL ERROR [ mysqli ]
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND right_id >' at line 4 [1064]
Nu kopierade jag, via "Moderatorpanel" de olika inläggen till helt nystartade kategorier. Efter det tog jag bort de gamla felaktiga. Innan jag tog bort felaktiga kategorier länkades de nyflyttade/kopierade trådarna via den gamla platsen. Det bidrog till att jag var överdrivet försiktig, visste ju inte vad som skulle hända.
Nå, tror inte du är sämre på att förklara än mig. Mamma/pappa glömde skicka med gener för detta
//Björn
Guldforum