"Språktest" vid registrering

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Ronald
Medlem
Medlem
Svar: 0

"Språktest" vid registrering

Inlägg av Ronald »

Jag vill lägga till en dialogruta vid registreringen, där man skriver in ett ord för att bli godkänd. Man skall helst kunna skriva svaret med svenska tecken. En MOD som fungerade bra i phpBB2 var (http://www.underhill.de/downloads/phpbb ... anizer.txt). Men alla filer har andra namn i phpBB3, och åäö verkar vara bannlysta.

Det är bara en tidsfråga, då de gamla utländska parasiterna upptäcker att de åter kan lägga beslag på mitt forum.
Användarens profilbild
John Hjorth
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Kontakt:

Re: "Språktest" vid registrering

Inlägg av John Hjorth »

Du kan aldrig bruge et MOD beregnet til phpBB 2.0.x til phpBB 3.0.0 - aldrig!

Og du kan tage det helt roligt - CAPCHA'en i phpBB 3.0.0 er ikke cracket endnu af nogen. Jeg har selv kørt phpBB 3.0 siden prebeta fasen live i snart to år nu, og har aldrig oplevet spam til nu. Der er på det pågældende board omtent den samme trafik som hér vurderer jeg, inklusive gæster. Jeg er administrator på et andet efterhånden rimeligt travlt phpBB 3.0 baseret board også, og det er aldrig nogen sinde endnu lykkedes en bot at komme forbi tilmeldingproceduren og spamme med CAPCHA'en slået til og kontoaktivering sat til bruger. Vi har sågar kørt forsøg med at give gæster adgang til at skrive i et enkelt forum uden at fortælle nogen om det, med CAPCHA'en slået til for skrivning af gæsteindlæg. Konklusion efter to måender : Zip - nada - nul spam!
John Hjorth
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Eftersom du skriver under Support, så svarar jag som om det vore en supportfråga.
Du kan lägga till att användarna måste aktivera sitt konto via Email, flertalet vill inte göra det när det gäller så kallade "parasiterna"
ACP -> ALLMÄNT -> Inställningar för användarregistrering -> Kontoaktivering: VAL:Av användaren
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Ronald
Medlem
Medlem

Inlägg av Ronald »

Jag har problem med en eller flera som registrerar sig manuellt, med giltig emailadress. Varje gång har de ny IP- och emailadress och användarnamn. De lägger in massor av bilder och filmlänkar med sex. Censurordlistan är verkningslös, då ju en bild säger mer än tusen ord. Varje morgon har jag varit tvungen att rensa forumet, tills jag hittade denna enkla MOD till phpBB2. Det borde inte vara så svårt att skapa en liknande, som fungerar till phpBB3. Det är bara en tidsfråga, tills samma personer upptäcker att jag bytt till phpBB3, utan detta effektiva skydd. Inte många gör sig besväret att koda svenska bokstäver vid registreringen, och mitt forum är helsvenskt.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Du måste vara det första som har dom problemen med 3:an, har inte hört eller sett det sedan jag startade att köra betan för över ett år sedan och är med i många forum.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
John Hjorth
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av John Hjorth »

Registrér de pågældende IP-adresser, som denne stympert bruger, og brug disse til at spore hvem ISP'en er. Anmeld herefter den ulovlige trafik til ISP'en så brugeren bliver smidt af Internettet.
John Hjorth
Skriv svar