Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Enkelt uttryckt ett snabbmeddelandesystem som ICQ eller MSN Messenger. Jabber har ingen central server utan flera olika servrar som snackar med varandra. Jabber är fritt, öppet och gratis att använda.
I phpBB kunde man ställa in detta, men har tyvärr inte lyckats med det, finns det en bra svensk sida om vilka servrar man kan ansluta sig till och få igång jabber?
Hvis det drejer sig om Jabber i forhold til phpBB 3.0, så er der en rigtig god forklaring skrevet på engelsk af en bruger med brugernavnet Cool Abe, som du kan finde ved en søgning i [3.0.x] supportforummet på http://www.phpbb.com .
Anbefalelsesværdige Jabber-klienter til Win: Spark (min favorit - den har indbygget Google oversættelse til adskillige sprog!), PSI, Pandion. Exodus. Pandion er nok dén med det lækreste layout. Jeg bruger dem alle - mere eller mindre i flæng - de er alle *tændt*, når jeg er online. - Og alle frie (gratis) og reklamefri - deejligt!