Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
General Error
SQL ERROR [ mysqli ]
Lost connection to MySQL server during query [2013]
An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
Verkar som den får kontakt men tappar den... tar det lång tid innan meddelandet kommer upp. Dvs. har databasservern varit så långsam att phpBB3 till slut ger upp och meddelar att den inte längre har kontakt.
Har du kanske stängt av cachefunktionen? Eftersom phpBB3 lägger databasfrågornas svar i filsystem för att vid upprepade frågor om samma sak slippa en massa onödig trafik. Är funktionen avstängd bör trafiken och antal anslutningar (dvs. antal frågor) mot databasen öka kraftig, och eftersom One har en ganska snål gränd för antal kopplingar mellan webbserver/databasserver så kan det vara så att databasen "strejkar".
Det är en gräns som man inte för några pengar i världen kan få uppgraderad för att täcka ens behov, utan att byta bolag... One säljer ett paket, och det går att uppgradera de delar som är "undermåliga". Därmed inte sagt att paketen är dåliga, men råkar man behöva lite mer av något så går inte det.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
hmm det är såhära, att jag har aldrig haft det problemet innan.
Det bara spökade utt idag flera ggr, näa man skulle skriva inlägg..samma vid svar och mäst när man skulle uppgradera sidan.
Det händetyp 6 ggr men nu har det gått typ 2 timmar utan problem.. så jag vet inte riktigt om det var bara en litet problem som nu är över.?!
Det är inga problem med uppgraderingen, däremot vet jag inte det med oen, för jag blev tipsad av många kompisar som använder one