en av mina användare kan ej se bilder..
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
en av mina användare kan ej se bilder..
ändå har användaren "fullständiga rättigheter..."
Re: en av mina användare kan ej se bilder..
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
/marcus
/marcus
Har inte provat vad som händer om dom är motstridiga, dvs. den ena säger JA och den andra säger NEJ.
___________________-
Ställer in rättigheter
Rättigheter är baserade på ett enkelt JA/NEJ-system. Om du sätter ett alternativ till ALDRIG för en användare eller användargrupp så åsidosätter det alla andra värden som tilldelats. Om du inte vill tilldela ett värde för ett alternativ för denna användare eller grupp välj NEJ. Om värden är tilldelade för detta alternativ någon annan stans så kommer de att användas istället, annars kommer ALDRIG att antas. Alla markerade objekt (med kryssrutan framför de) kommer att kopiera den rättighetsuppsättning du definierat.
/marcus
sv/viewtopic.php
'DOWNLOAD_NOTICE' => 'Du har inte de rättigheter som krävs för att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.',
Hur som helst, då är det phpBB som genererar "felmeddelandet" och då betyder det att det är användarens rättigheter som på något sätt inte alls stämmer.
Kan jag (eller någon annan få ett demokonto, som admin) så kan vi kolla på vad det är.
För t.ex. om användaren i fråga har inställningen "Nej aldrig" någonstans, så hjälper det inte med ett "Ja" någon annanstans.
/marcus