Hej
Har en fråga, hoppas att ni kan hjälpa mig.
På vår förenings forum så har det tyvärr blivit en tävling om vem som ska ha flest inlägg. Det har gått så långt att de skriver bara ett ord och sen postar tex ok , hihi postar den svarar någon ny med ok , hihi osv.
Kan man lägga in någonstans att man måste skriva ett visst antal tecken så att det blir en mening och inte bara dessa korta ord. Börjar bli trött på denna tävling
Hoppas att ni kan hjälpa mig.
"inläggs jagare"
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: "inläggs jagare"
Dom ändringar man kan göra är i ACP -> Inläggsinställningar, sedan så måste det vara en mod om man vill ha andra saker.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Det finns som standar bara möjlighet att begränsa uppåt... så fill du begränsa neråt så krävs det en MOD som Kjell skriver.
Om man vill kan man säkert fixa med det själv.
Längden på inläggen kollas i filen <forumrot>/includes/message_parser.php.
På rad 1078 (ungefär):
Den bör gå att bygga om så att den även kollar "min_..._chars". Koden säger mig att det verkar vara så att den till och med kollar "för korta meddelande", men då bara baserat på att ett meddelande inte får vara "nollängd". !$msg_len är sant om längden är 0, för 0 är ju falskt... och med ! blir det sant.
/marcus
Om man vill kan man säkert fixa med det själv.
Längden på inläggen kollas i filen <forumrot>/includes/message_parser.php.
På rad 1078 (ungefär):
Kod: Markera allt
// Message length check. 0 disables this check completely.
if ($config['max_' . $mode . '_chars'] > 0)
{
$msg_len = ($mode == 'post') ? utf8_strlen($this->message) : utf8_strlen(preg_replace('#\[\/?[a-z\*\+\-]+(=[\S]+)?\]#ius', ' ', $this->message));
if ((!$msg_len && $mode !== 'sig') || $config['max_' . $mode . '_chars'] && $msg_len > $config['max_' . $mode . '_chars'])
{
$this->warn_msg[] = (!$msg_len) ? $user->lang['TOO_FEW_CHARS'] : sprintf($user->lang['TOO_MANY_CHARS_' . strtoupper($mode)], $msg_len, $config['max_' . $mode . '_chars']);
return $this->warn_msg;
}
}/marcus
ok, tack för svaret!
Tyvärr så är det för invecklat för mig för att kunna ändra själv...
Är det nån som har tips på nån mod eller hur jag själv kan ändra får ni gärna tipsa mig om det.
Tyvärr så är det för invecklat för mig för att kunna ändra själv...
Är det nån som har tips på nån mod eller hur jag själv kan ändra får ni gärna tipsa mig om det.
- John Hjorth
- Extra aktiv medlem

- Kontakt:
Det hedder spam på dit board
Hvis du er en sød og rar administrator :
- Første gang sender du en PM til den/de pågældende brugere om at ophøre med denne adfærd, ellers falder der en advarsel næste gang.
- Anden gang giver du en advarsel med besked om at ved gentagelse udelukker du brugeren.
- Tredje gang udelukker du brugeren - simpelthen et velrettet spark bagi - heraus!

John Hjorth