Alternativ för egna profilfält
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Alternativ för egna profilfält
Jag vill ha profilfält som syns under registreringen, men som sedan inte ska synas eller kunna ändras av den egna användaren från kontrollpanelen. Jag försökte först med alternativet "dölj profilfältet", men då syntes inte fälten under registreringen. Jag har också alternativet "nej" förbockat på "visa profilfältet", då syns ju inte informationen i några inlägg eller medlemslistor, men det gäller tydligen inte användarens egna kontrollpanel.
Finns det något sätt att komma runt detta problem?
/MN
Re: Alternativ för egna profilfält
Här är en lösning:
Öppna <forumrot>/styles/prosilver/template/ucp_profile_profile_info.html
Hitta:
Kod: Markera allt
<!-- BEGIN profile_fields -->
<dl>
<dt><label<!-- IF profile_fields.FIELD_ID --> for="{profile_fields.FIELD_ID}"<!-- ENDIF -->>{profile_fields.LANG_NAME}:<!-- IF profile_fields.S_REQUIRED --> *<!-- ENDIF --></label>
<!-- IF profile_fields.LANG_EXPLAIN --><br /><span>{profile_fields.LANG_EXPLAIN}</span><!-- ENDIF --></dt>
<!-- IF profile_fields.ERROR --><dd class="error">{profile_fields.ERROR}</dd><!-- ENDIF -->
<dd>{profile_fields.FIELD}</dd>
</dl>
<!-- END profile_fields -->Kod: Markera allt
<!-- IF S_IS_BOT -->
<!-- BEGIN profile_fields -->
<dl>
<dt><label<!-- IF profile_fields.FIELD_ID --> for="{profile_fields.FIELD_ID}"<!-- ENDIF -->>{profile_fields.LANG_NAME}:<!-- IF profile_fields.S_REQUIRED --> *<!-- ENDIF --></label>
<!-- IF profile_fields.LANG_EXPLAIN --><br /><span>{profile_fields.LANG_EXPLAIN}</span><!-- ENDIF --></dt>
<!-- IF profile_fields.ERROR --><dd class="error">{profile_fields.ERROR}</dd><!-- ENDIF -->
<dd>{profile_fields.FIELD}</dd>
</dl>
<!-- END profile_fields -->
<!-- ENDIF -->http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=4780
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
/MN
Det står födelsedag ovanför det här fältet.
Du kan se det här fältet som admin på din egen profil och du kan se användarens i ACP´n.
Men dock syns inte fälten på min kontrollpanel heller trots att jag loggar in som admin. Men det har ingen betydelse, så jag är nöjd ändå
Tack så mycket för hjälpen!
/MN
/MN
/MN
<!-- IF U_ACP --> Kan du ha där om du vill byta eller för moderator <!-- IF U_MCP -->
/MN