Användarens namn+ syntax
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Användarens namn+ syntax
Hej,
Jag skulle vilja ha fram användarens namn på en välkomstsida,
vilken syntax använder jag då?
{USER}???
Jag skulle vilja ha fram användarens namn på en välkomstsida,
vilken syntax använder jag då?
{USER}???
Prova det här
http://startrekguide.com/community/view ... =50&t=3934
http://startrekguide.com/community/view ... =50&t=3934
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Glömde skriva GOD JUL på dig!
Har följt det slaviskt och uppdaterat min functions.php med följande:
'POST_AUTHOR_FULL' => get_username_string('full', $poster_id, $row['username'], $row['user_colour'], $row['post_username']),
'POST_AUTHOR_COLOUR' => get_username_string('colour', $poster_id, $row['username'], $row['user_colour'], $row['post_username']),
'POST_AUTHOR' => get_username_string('username', $poster_id, $row['username'], $row['user_colour'], $row['post_username']),
'U_POST_AUTHOR' => get_username_string('profile', $poster_id, $row['username'], $row['user_colour'], $row['post_username']),
Och på min välkomstsidan skriver jag {POST_AUTHOR} men trist nog så uteblir resultatet....
Vart skall jag felsöka?
'POST_AUTHOR_FULL' => get_username_string('full', $poster_id, $row['username'], $row['user_colour'], $row['post_username']),
'POST_AUTHOR_COLOUR' => get_username_string('colour', $poster_id, $row['username'], $row['user_colour'], $row['post_username']),
'POST_AUTHOR' => get_username_string('username', $poster_id, $row['username'], $row['user_colour'], $row['post_username']),
'U_POST_AUTHOR' => get_username_string('profile', $poster_id, $row['username'], $row['user_colour'], $row['post_username']),
Och på min välkomstsidan skriver jag {POST_AUTHOR} men trist nog så uteblir resultatet....
Vart skall jag felsöka?
Har du med det här i din fil?
Kod: Markera allt
include_once($phpbb_root_path . 'includes/functions_display.' . $phpEx); /Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Var så lite så, lycka till med sidorna och sitt inte hela julen med det härmummy skrev:Fick till det!
Tack för all hjälp