Kan inte logga in

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

bokmamman
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Kan inte logga in

Inlägg av bokmamman »

Jag har precis tagit över ett forum, en bokcirkel. Har varit administratör i några dagar nu, och helt plötsligt så funkar det inte att logga in. Varken som medlem eller admin. Hon som startade forumet kan inte heller logga in, hon står fortfarande kvar som admin hon också.

När jag klickar på inloggning och skriver in mitt namn + lösenord och klickar på okej så hoppar det bara tillbaka till inloggningsrutan. Jag har testat att begära nytt lösenord, men det funkar inte med det nya heller.

Vad göra?
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Naturen »

Länk?? :roll:
bokmamman
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av bokmamman »

Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Naturen »

Ditt forum kräver att administratören aktiverar konton! och jag tror inte att du kan aktivera, eftersom att du inte kommer in :?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Naturen, kan vi inte vänta på killarna som är bra på 2:an läser och svarar här..... Jag själv undviker att skriva så mycket här eftersom jag har glömt så pass mycket av 2:an......
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Naturen »

Kjell skrev:Naturen, kan vi inte vänta på killarna som är bra på 2:an läser och svarar här..... Jag själv undviker att skriva så mycket här eftersom jag har glömt så pass mycket av 2:an......
hmm mm sant det
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Testa att skicka upp login.php igen på servern. Det kan ju vara så att hotellet bytt HD eller något och att den blivit skadad i flytten. Om du får för dig att skicka upp alla filerna på nytt så skriv inte över config.php.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
bokmamman
Ny medlem
Ny medlem

Re: Kan inte logga in

Inlägg av bokmamman »

Nu är jag tillbaka efter jul och nyårsfiranden. Jag har upptäckt att både jag och den andra administratören kan logga in via firefox, men inte med explorer. Hur kan det komma sig? Om jag loggar in med firefox så kommer jag alltså in i admin nu.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Kan inte logga in

Inlägg av Marcus »

Har du provat att rensa upp bland dina temporära internet filer? Det verkar vara en cookie som ligger och spökar.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar