Hejsan. Har testat både my sql 3 och 4 men får fel när jag ska installera boardet.
Den hittar helt enkelt inte databasen. Har satt lösen och namn på den men helt hpplöst ändå. Det ser ut så här:
___________________________________________________________
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'Biasse@localhost' (Using password: YES) in c:\inetpub\wwwroot\php\db\mysql4.php on line 48
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\inetpub\wwwroot\php\db\mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\inetpub\wwwroot\php\db\mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
________________________________________________________
Jag har rätt php installerad och kör i min egen iis.
mvh Biasse
Installation??
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
hmm
i my.ini står det Name : xxxxx och mitt lösen och det är det jag använder.
#This File was made using the WinMySQLAdmin 1.4 Tool
#2003-09-03 14:20:17
#Uncomment or Add only the keys that you know how works.
#Read the MySQL Manual for instructions
[mysqld]
basedir=C:/mysql
#bind-address=155.176.0.132
#datadir=C:/mysql/data
#language=C:/mysql/share/swedish
#slow query log#=
#tmpdir#=
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
user=xxxxx
password=*******
QueryInterval=10
#This File was made using the WinMySQLAdmin 1.4 Tool
#2003-09-03 14:20:17
#Uncomment or Add only the keys that you know how works.
#Read the MySQL Manual for instructions
[mysqld]
basedir=C:/mysql
#bind-address=155.176.0.132
#datadir=C:/mysql/data
#language=C:/mysql/share/swedish
#slow query log#=
#tmpdir#=
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
user=xxxxx
password=*******
QueryInterval=10
Senast redigerad av Biasse den 2003-09-04 14:55, redigerad totalt 1 gång.
Även om du kör MySQL-servern på ditt LAN bör du inte sprida lösenordet hur som helst.
Logga in som root och kolla priviligierna for Biasse. Läs i MYSQL-manualen om du undrar vad jag menar.
Logga in som root och kolla priviligierna for Biasse. Läs i MYSQL-manualen om du undrar vad jag menar.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Fixade det..
Har nu fått det att funka med att gå som root
Tackar så mycket..
mvh Biasse
Tackar så mycket..
mvh Biasse
-
kandisbilder
- Ny medlem

- Inlägg: 3
- Blev medlem: 2003-10-06 22:13
Skapa ett nytt ämne och beskriv problemet.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster



