Registrering för användarna

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Joint
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2007-11-13 17:14
Svar: 0

Registrering för användarna

Inlägg av Joint »

Hej! Jag har skaffat ett phpBB3 forum och måste säga att det är super, har dock stött på ett omedvetet problem nu när folk skulle regga.
Det är så att man inte länkas vidare när man klickar på "Jag godkänner avtalet" vid registreringen.

Jag misstänker att jag saknar någon fil eller att något, för jag kommer inte vidare vid den registreringen. (allt annat funkar!)
Så, min fråga är, vad heter filerna som inkluderar register-sektionen?
edit: antar att det är ucp, ucp_register, men vad ska jag ändra?

Tacksam för kvickt svar. :D
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Inlägg av Kjell »

Det här det snabbaste jag kan, du läser det här och återkommer med lite bättre info.....
Supportmall
http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=4690

Ps. välkommen till oss ;)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Joint
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2007-11-13 17:14
Svar: 0

Inlägg av Joint »

Tack för välkomnandet. :)
Här är adressen: http://qasdafgasaq
Fungerar inte att gå vidare med registreringen, därför frågar jag hur jag skall åtgärda detta. ;)

Ja, jag har installerat en layout, men inte ändrat något i övrigt.
Senast redigerad av Joint den 2007-11-15 18:42, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Inlägg av Kjell »

Jag såg på en gång att du har en annat tema (stil) har den stöd för RC7? (skulle inte tro det) se här för mer information om andra stilar och RC7.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 6&t=584922
Senast redigerad av Kjell den 2007-11-13 18:03, redigerad totalt 1 gång.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 10:38
Svar: 0

Inlägg av tumba25 »

Du har instellerat phpBB3 RC7, men din template verkar inte kompatibel med RC7. Be den som skrivit templaten att uppgradera den.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Joint
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2007-11-13 17:14
Svar: 0

Inlägg av Joint »

Tack för svaren. Ni har rätt. Den är ej RC7-kompatibel.
Den är RC4+ står det. Kan jag få den RC7, utan att slita arslet av mig? :D
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Inlägg av Kjell »

Vi bygger inte om teman... så du måste fråga den som har skapat just det temat eller följa instruktionerna som stå i länken som jag angav.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 10:38
Svar: 0

Inlägg av tumba25 »

Den huvudsakliga ändringen är att det ska ligga

Kod: Markera allt

{S_FORM_TOKEN}
före

Kod: Markera allt

</form>
i varje forumlär. Eller åtminstone dom flesta. Bättre att ha den på ett ställe för mycket än ett ställe för lite.

Prova lägga till det i alla forumlär i din template så borde den börja funka.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Inlägg av Kjell »

Tumba, vart läste du om {S_FORM_TOKEN}... jag har hittat lite om olika stilar, men om du har mer info...
Har läst alla på phpbb.com
så tackar på förhand :D

Edit: filer som ska innehålla {S_FORM_TOKEN}

confirm_body.html
index_body.html
login_body.html
login_forum.html
mcp_approve.html
mcp_ban.html
mcp_forum.html
mcp_front.html
mcp_logs.html
mcp_move.html
mcp_notes_front.html
mcp_notes_user.html
mcp_post.html
mcp_queue.html
mcp_reports.html
mcp_topic.html
mcp_viewlogs.html
mcp_warn_front.html
mcp_warn_list.html
mcp_warn_post.html
mcp_warn_user.html
memberlist_email.html
memberlist_im.html
memberlist_search.html
posting_layout.html
report_body.html
ucp_agreement.html
ucp_attachments.html
ucp_footer.html
ucp_groups_manage.html
ucp_groups_membership.html
ucp_main_bookmarks.html
ucp_main_drafts.html
ucp_main_subscribed.html
ucp_pm_message_footer.html
ucp_pm_options.html
ucp_pm_viewfolder.html
ucp_prefs_personal.html
ucp_prefs_post.html
ucp_prefs_view.html
ucp_profile_avatar.html
ucp_profile_profile_info.html
ucp_profile_reg_details.html
ucp_profile_signature.html
ucp_register.html
ucp_remind.html
ucp_resend.html
ucp_zebra_foes.html
ucp_zebra_friends.html
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 10:38
Svar: 0

Inlägg av tumba25 »

Jag uppdaterar lekforum manuellt. Då ser man vad som ändrats. :)

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Joint
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2007-11-13 17:14
Svar: 0

Inlägg av Joint »

Har nu bytt ut temat mot ett nyare, (http://www.asda) men nu ser jag inte "New Topic" knapparna... Varför? :x
Senast redigerad av Joint den 2007-11-15 18:42, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 10:38
Svar: 0

Inlägg av tumba25 »

Dom kanske inte fanns med temat?

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Joint
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2007-11-13 17:14
Svar: 0

Inlägg av Joint »

Jo, men allt är löst nu! *puh* - tack ändå.
Jag löste det genom att byta namn från "en" till "sv" i imageset-mappen. Gött, nu är allt löst, tror jag :) - så tråden kan låsas om så vills.
Tack för hjälpen iaf!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 10:38
Svar: 0

Inlägg av tumba25 »

Så då får man inte några knappar om man vill ha forumet på engelska?

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Joint
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2007-11-13 17:14
Svar: 0

Inlägg av Joint »

Tumba25, jo... knapparna är på engelska, men eftersom jag har forumet på svenska så bytte jag namn på de till "sv" och då började de kommunicera bättre med sidan. Fråga mig inte varför. ;-)
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst