Citera & S_ ? [Löst]

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Austin
Medlem
Medlem
Svar: 0

Citera & S_ ? [Löst]

Inlägg av Austin »

På vårt forum verkar en del ha lite svårt att se skillnad på Citera & Svara. Har sagt till lite föriktigt då o då, men...

Så jag har tagit bort citatknappen från sista inlägget, typ att svarar man på senaste inlägg hamnar det ju ändå rakt under - och vill man verkligen citera iaf så kommer citatknappen ändå upp i inläggshistoriken under skrivrutan.

Så jag har löst det så här tillfälligt.

I template/viewtopic_body.html (på mitten av sidan):

Kod: Markera allt

<!-- IF postrow.U_QUOTE --><li class="quote-icon"><a href="{postrow.U_QUOTE}" title="{L_REPLY_WITH_QUOTE}"><span>{L_REPLY_WITH_QUOTE}</span></a></li><!-- ENDIF -->
ersatt med:

<!-- IF not postrow.S_LAST_ROW --><!-- IF postrow.U_QUOTE --><li class="quote-icon"><a href="{postrow.U_QUOTE}" title="{L_REPLY_WITH_QUOTE}"><span>{L_REPLY_WITH_QUOTE}</span></a></li><!-- ENDIF --><!-- ENDIF -->
Det fyller sin funktion s a s, MEN det blir oxå så på sista inlägget på varje sida efter som det är "LAST_ROW". Man skulle vilja att det fanns ngt typ S_LAST_POST el liknande, men det verkar inte finnas.

Finns det nåt bra/bättre sätt att skriva det på ett annat sätt än det jag gjort nu? För funktionen har gjort trådarna mkt mer rena och man slipper folk som citerar ett superlångt inlägg o sen skriver själva nåt kort - Ex: "–Tack, va bra".
(Jaja, man gör olika i olika kommuner) ;)

Tänkte på det.. - Att sista inlägget i en tråd har ju texten svart, så det borde finnas ngt som definierar just sista inlägg.

Tacksam för svar, tips & idéer.
Senast redigerad av Austin den 2007-11-12 08:48, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Austin
Medlem
Medlem

Inlägg av Austin »

:) Nu har jag löst det.
Det fick bli så här.

I viewtopic.php

'S_LAST_POST'		=> ($topic_data['topic_last_post_id'] == $row['post_id']) ? true : false,
och i styles/prosilver/template/viewtopic_body.html

Från:
<!-- IF postrow.U_QUOTE -->
Till:
<!-- IF not postrow.S_LAST_POST and IF postrow.U_QUOTE -->
Det är som sagt för att komma ifrån den "onödiga" citeringen, precis som jag bl a såg t ex här: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 16&start=2

Här inne är det ingenting av sånt jämfört med det som vi har haft. Och det är lite svårt o säga till folk när man känner i princip alla på forumet som vi har(vi har ett stängt forum med bara 120 medlemmar ca). Bättre o ta bort funktionen istället.
:roll:

Edit: Hade i all hast skrivit fel filnamn.. i viewtopic.php skall det ja naturligtvis vara (för lite kaffe på morgonen).
Senast redigerad av Austin den 2007-11-12 11:16, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Bra jobbat!

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Austin
Medlem
Medlem

Inlägg av Austin »

Tack så mycket. :)
Skriv svar