Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Det bästa är att skapa en ny grupp, där du ställer in rättigheterna att få sända PM och sedan ta bort rättigheterna för att sända PM i Registrerade Användare.
Detta står under: Avancerade rättigheter -> Personliga meddelanden
aha okey, så var det, men en sak jag gjorde som kjell så, att jag skappar en pm grupp och sen"Gruppen kan ta emot personliga meddelanden:" och därefter "Personliga meddelanden:" Nej!
NU hänger jag inte med.... Kan inte PM gruppen sända PM eller menar du att användar gruppen inte kan det efter att du har tagit bort det?
Man kan inte äta tårtan och ha den kvar
Men i ansökan så sänder inte användaren PM.
Kjell skrev:NU hänger jag inte med.... Kan inte PM gruppen sända PM eller menar du att användar gruppen inte kan det efter att du har tagit bort det?
Man kan inte äta tårtan och ha den kvar
Men i ansökan så sänder inte användaren PM.
nej Jag skappade nytt "Pm Grupp" och gjorde att Gruppen kan ta emot personliga meddelanden och därefter stängde jag av pm funktionen
Det förstog jag också... men du får beskriva bättre.
PM-gruppen kan inte sända pm eller är det Användar gruppen du menar?
Om det är PM-gruppen så är det rättighetarna som inte är rätt.
Om det är Användar gruppen så kan dom inte sända PM och kan bara ansöka via UCP.