Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Kail skrev:Helst inte i overall_header.tpl eftersom du enbart får visa AdSense-banner på sidor med innehåll. Lägg alltså enbart in adsense-koden i index_body, viewforum_body och viewtopic_body då dessa är de enda sidor som innehåller något och inte är enbart funktionella.
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
nu har jag gjort det. men den syns inte i alla fall.. men jag funderade på en sak. Man måste ju lägga dom koderna inom <BODY> taggen, men det finns ju inga sådana i index, och forumbody, och wiewtopic. ska man slänga dit lite html koder eller? ursäktar att jag är frågvis och trög men,
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Jag vet inte hur du har skrivit in koden, men jag skulle inte lägga den i index_body direkt utan använda taggar där du inkluderar din adsense html fil som du bygger upp på sidan om.
nja du det här det verkar vara på tok för avancerat för mig, När jag hade phpbb2 var det bara att kopiera koden man får och slänga in, men det funkar inte med phpbb3. jag får klara mig utan adsens helt enkelt
Nej, ärligt... kan du inte stoppa in koden här i forumet så vi kan se den?
Använd Code i editorn. ......
eller om du tycker att den är privat så sänd ett PM.
alltså nu får jag in den, men den hamnar typ 3 km längre ner på sidan än allt annat. jag har ju acid temat och vill ha den utanför forums kanten lixom lite snyggt till höger i samma höjd som forumet.
här är koden
Fungerade klockrent....
Jag skapade en html fil som jag döpte till adsense.html och la din kod i den.
Sedan så körde jag <!-- INCLUDE adsense.html --> i index_body.html
Om du nu inte får det att fungera.. så sänd med lite kod vart du har stoppat in <!-- INCLUDE adsense.html --> i index_body.html filen
Föresten sänd med hela filen.... så blir det inga misstolkningar.
Och om du får den 3km nedanför, så måste du säga till om du hittar guld eller olja