Någon annan som råkat ut för samma sak, inte så kul om alla användare blivit spammade om nya PM
RC5 PM-bugg
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
RC5 PM-bugg
Någon annan som råkat ut för samma sak, inte så kul om alla användare blivit spammade om nya PM
Re: RC5 PM-bugg
Nej, men hört att mail som ligger kvar i utkorgen sänds på nytt och förståligt.molgan skrev:Uppdaterade precis till RC5 och strax därefter fick jag mail om nytt PM, eller rättare sagt fick jag alla mail igen på alla PM jag någonsin fått, även fast jag readerat dom ?
Men att redan lästa PM sänds på nytt har jag inte läst om och borttagna låter mer konstigt.
Men rapportera det till phpBB.com
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
- John Hjorth
- Extra aktiv medlem

- Kontakt:
Om det stämmer så har den inte läst av taggarna "Läst - borttaget" vid konverteringen. med jag passar lite, det skulle kunna vara så att användare låser posterna just vid konverteringes tillfället..
Fälten nedan har 0 eller 1. om man har tagit bort ett PM så får pm_deleted en 1:a och exempelvis pm_new har kvar sin 1:a och fält folder_id ändras från 0.
pm_deleted, pm_new, pm_unread, pm_replied, pm_marked, pm_forwarded
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!